The article is devoted to the problems of defining the product demand in international consumer markets’ research. The typical problems of planning and carrying out such research and processing the data received have been analyzed. The main ways of solving those problems have been shown on the illustrative examples.
http:http:////www.libray.univ.kiev.ua/ukr/host/10.23.10.100/db/ftp/visnyk/ekonom_101_2008.pdf
References
- Boyd N.W., Westfull R., Stasch S.W. Marketing Research. Text and cases: 4th ed. – Richard P. Irwin Inc., 1081. – 693 p. 2. Бернс Э.С., Буш Р.Ф. Основы маркетинговых исследований с использованием Microsoft Excel. – М.: Издательский дом “Вильямс”, 2006. – 704 с.
- Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, практика и методология. – М.: Финпресс, 1998. – 416 с. 4. Малхотра Н. Маркетинговые исследования. – М.: Издательский дом “Вильямс”, 2003. – 422 с.
- Черчилль Г.А. Маркетинговые исследования. – СПб.: Издательство “Пи- тер”, 2000. – 752 с. 6. Старостина А.А. Маркетинговые исследования. – М.: Издательский дом “Вильямс”, 2001. – 320 с. 7. Федеративная республика Германия. Основные сведения / http://wgeo.ru/europe/deu.shtml. 8. Чер- няк О.І. Техніка вибіркових досліджень. – К.: МІВВЦ, 2001. – 248 с.