В этом исследовании рассмотрено применение классической задачи 0-1 ранце с одним ограничением для решения задачи выбора пакетов телевизионной рекламы в критические периоды трансляций, таких как прайм-тайм новости, новости между продолжениями, в перерывах новостей и в часы пик с помощью программного обеспечения WINQSB. Сформулирована проблема постоптимального исследования решений задачи оптимального выбора телевизионной рекламы по времени, отведенному каждой группе объявлений.
Ключевые слова: реклама, целочисленное программирование, задача о рюкзаке, нечеткая линейное программирование, анализ чувствительности.
DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2014/159-6/3
References
- Dantzig, G.B., 1957. Discrete Variable Extreme Problems. Operations research, 5, pp.266-277.
- Sinha, A. and Zoltners, A.A., 1979. The multi-choice knapsack problem. Operations Research, 27, pp.503-515.
- Nauss, R.M., 1978. The 0-1 knapsack problem with multi-choice constraint. European journal of Operations Research,2, pp.125-131.
- Laport, G., 1992. The Vehicle Routing problem: An overview of exact and approximate algorithms. European journalof Operations Research, 59, pp.345-358.
- Kolesar, P.J., 1967. A branch and bound algorithm for knapsack problem. Management science,13, pp.723-735.
- James, K.H., 2000. Computing True Shadow Prices in Linear programming. INFORMATICA, V.11, No.4, pp.421-434.
- Amposah, S.K., Oppong, E.O., and Agyeman, E., 2011. Optimal television adverts selection case study: Ghana television. Research journal of information technology, 3(1), pp. 49-54.
- Ivokhin E.V., Almodars Barraq Subhi Kaml, 2013. Single-Objective Linear Programming Problems With Fuzzy Coefficients and Resources. Computational and Applied Math., N2, pp. 117-125.
- Zimmermann H.J., 1978. Fuzzy programming and linear programming with several objective functions. Fuzzy Sets and Systems, 1, pp.45- 55.