Е. Гришнова, д-р экон. наук. проф., И. Магдыч, асп. Киевский национальный университет имени Тараса Шевченко, Киев, Украина ЭКОНОМИЧЕСКАЯ ЦЕЛЕСООБРАЗНОСТЬ И ПРИОРИТЕТНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ АКТИВИЗАЦИИ СОЦИАЛЬНЫХ ИНВЕСТИЦИЙ ПРЕДПРИЯТИЙ

Проанализированы особенности социального инвестирования и оценено влияние социальных инвестиций на основные финансово-экономические показатели деятельности пивоваренных предприятий. Обоснованы приоритетные направления социального инве­стирования и разработаны рекомендации по активизации социальных инвестиций на предприятиях пивоваренной отрасли Украины

Ключевые слова: социальные проекты, корпоративная социальная ответственность, социальные инвестиции, предприятия, приоритетные направления социального инвестирования, пивоваренная отрасль.

Поступила в редакцию 10.03.16

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2016/182-5/2

References

  1. Grishnova O.A., Mishchuk G.U. (2013) Social innovation in employment: the nature, types and features of implementation in Ukraine. Demohrafiya ta sotsial’na ekonomika. 2 (20). p. 167-178
  2. Report on Sustainable Development at Obolon Corporation (2010-2011). Available at: http://obolon.ua/files/site/OBOLON_-_Sustainability_Report_2010-11_(UKR).pdf
  3. Report on Sustainable Development at Obolon Corporation (2011-2012). Available at: http://obolon.ua/files/site/ZVIT%200bolon%20CSR%202011-2012.pdf.
  4. Report on Sustainable Development at Obolon Corporation (2012-2013). Available at: http://obolon.ua/files/site/pdf
  5. Kolot A. M., Grishnova E.A. (2010) Socialization labor relations in the context of sustainable development: monograph. Kyiv. Kyiv National Economic University, 348 p.
  6. Kolot A. M., Grishnova E.A. (2015) Social Responsibility teach. guidances. ed. A. M. Kolot. DVNZ Kyyiv. nats. ekon. un-t im. Vadyma Het’mana. Kyyiv. KNEU. 519 p.
  7. Report on Sustainable Development at Obolon Corporation (2013-2014). Available at: http://report.obolon.ua/ru/enter/
  8. Brammer Stephen and Millington Andrew. (2008) Does it pay to be different? An analysis of the relationship between corporate social and financial performance. Strategic Management Journal, Vol.29 (No.12). 1325 – 1343. Available at: http://dx.doi.org/10.1002/smj.714
  9. Cheng B, I.Ioannou, G. Serafeim. Corporate Social Responsibility and Access to Finance. Electronic copy available at: http://ssrn.com/abstract=1847085
  10. Eccles R. G., loannou I., & Serafeim G. (2012). The impact of a corporate culture of sustainability on corporate behavior and performance Management Science, 60(11):  2835-2857. Available at:  http://earthsayers.tv/sustainabilityadvocate/wp-content/uploads/2012/04/Working-Paper-Sefereini-et-al.pdf
  11. Margolis Joshua D. and Elfenbein Hillary Anger and Walsh James P. (March 1, 2009) Does it Pay to Be Good…And Does it Matter? A Meta-Analysis of the Relationship between Corporate Social and Financial Performance Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=1866371 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1866371

Загрузить

  • pdf 182_2_13-18
    Размер файла: 329 kB Кол-во скачиваний: 181