Н. Слушаєнко, канд. фіз.-мат. наук, доц., Д. Апенько, економіст Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ СУЧАСНІ МЕТОДИ ЦІНОУТВОРЕННЯ ПРИ ПЛАНУВАННІ СТРАТЕГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ

У даній статті досліджено роль ціноутворення для стратегічної діяльності фармацевтичних підприємств. Була модифікована дифузійна модель Басса для нових продуктів, проведене емпіричне тестування моделі на вибірці з продуктів фармацевтичного ринку України. Серед проаналізованих моделей ціноутворення для нового продукту виділено таку, яка відповідає запитам підприємства фармацевтичної галузі та ґрунтується на доступних статистичних даних. Сформовано чіткий алгоритм вибору цінової політики фірми на новий продукт.
Ключові слова: політика ціноутворення; введення продукту на ринок; стратегічна діяльність, модель Басса, моделювання цін.

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2015/169-4/10
Надійшла до редколегії 24.0 2.15

References

1. Tormosa, Yu., H. 2000. Tsiny ta tsinova polityka. Kyiv, KNEU.
2. Negl Tomas, T., 2001. Strategija i taktika cenoobrazovanija. St.Petersburg, Piter.
3. Bilyavtse, M.I., Petrenko, I.V., Prozorova, I.V. 2005. Marketynhovaya tsenovaya polytyka: Navch. posib. Kyiv, Tsentr navch. lyt.
4. Dlihach, A.O., 2006. Marketynhovaya tsenovaya polytyka: myrovoy opyt, otechestvennaya praktyka, Navch. posib. Kyiv, VD “Professyonal”.
5. Caculin, A.I., 1997. Cenoobrazovanie v sisteme marketinga. Moscow, Filin#.
6. Bass, Frank M., 1969. A new product growth model for consumer durables. Management Sci. 15, pp. 215-227.
7. Jeuland, Abel P., 1981. Parsimonious models of diffusion of innovation part B: incorporating the variable of price. Working Paper, University of Chicago, 21, pp. 67-84.
8. Kalish, Shlomo, 1985. A new product adoption model with pricing, advertising and uncertainty. Management Sci., 31, pp. 1569-1585.
9. Robinson, B., Lakhani, C,. 1975. Dynamic pricing models for new product planning. Management Sci., 10, pp. 1113-1122.
10. Orlik, S., Khmilevskiy, I., 2013. Prakticheskij seminar “Konkurentnaja sreda i marketingovaja strategija v Farme”. Gazeta Apteka, Available at http://www.apteka.ua/article/193327.
11. Slushaienko, N.V., 2005. Optymizatsiya yakosti za funktsiyamy vytrat ta rynkovoyi tsiny. Ekonomichna kibernetyka, Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal, 1-2, pp.57-64.
12. Slushaienko, N.V., 2012. Optimization of quality with cost functions and the market price.Visnyk Kyyivs’koho natsional’noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, 141, pp.48-50 DOI 10.17721.
13. Slushaienko, N.V., 2008. Modelyuvannya vyboru stratehiyi firmy v umovakh zrostayuchoyi konkurentsiyi. Derzhava ta rehiony. Seriya “Ekonomika ta pidpryyemnytstvo”, 1, pp.174–175.
14. Bass, Frank M., Trichy, V., Krishnan, Dipak, C. Jain, 1994. Why the Bass model fits without decision variables. Marketing Sci. 13(3), pp. 203-223.
15. Klebanova, T.S., Chernyak, O.I., Kyzym, M.O., Rayevnyeva, O.V., etc., 2010. Matematychni metody i modeli rynkovoyi ekonomiky. Kharkiv: VD “INZhEK”.

Завантажити

  • pdf 169_10
    File size: 356 kB Downloads: 670