Г. Ільїна, канд. філос. наук, доц. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ МОРАЛЬНА ТЕЛЕОЛОГІЯ В ЕТИЧНІЙ КРИТИЦІ ЕКОНОМІЗМУ

У статті розглянута моральна телеологія в умовах етичної критики економізму. Відповідальність як етична категорія проінтерпретована з точки зору економічної етики та з урахуванням генетичного взаємозв’язку економіки і моралі. Визначені альтернативні інтерпретації ідей економізму в етиці бізнесу. Виявлений вплив етики відповідальності на формування нових стилів економічного та управлінського мислення.

Ключові слова: етика бізнесу, економізм, моральна телеологія, відповідальність, економічне мислення, управління.

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2014/161-8/10

References
  1. Apel, K.-O. (2009), Dyskurs i vidpovidal’nist”, [Diskurs und Verantwortung. Das Problem des Übergangs zur postkonventionellen Moral], Duc i Litera, Naukove vyd, Kyiv, Ukraine.
  2. Habermas, J. (2005), “Hromadyanstvo i natsional’na identychnist'”, Umovy hromadyanstva, Kyiv, pp. 49–70.
  3. Giddens, A. (2011), Posledstvyya sovremennosty [The Consequences of Modernity], Izdatel’skaya i konsaltynhovaya gruppa “Praksis”, Moscow, Russia.
  4. Ulrich, P. (2004), Krytyka ekonomyzma [Kritik des Ökonomismus], 2nd ed, Vuzovskaya knyga, Moscow, Russia.
  5. Habermas, J. (2005), Postnatsyonal’naya konstellyatsyya y budushchee demokratyy [The Postnational Constallation and the Future of Democracy], in: Habermas, J. (2005), Politicheskie raboty [Political Works], Praksis, Мoscow, Russia, pp. 269–340.
  6. Broom, J. (2000), “Why Economics Needs Ethical Theory”, available at: http://users.ox.ac.uk/~sfop0060/pdf/ Why%20economics%20needs%20ethical%20theory.pdf (Accessed 15 June 2014).
  7. (2012), Business Ethics: a Manual for Managing a Responsible Business Enterprise in Emerging Market Economies, Department of Commerce, International Trade Administration, W., US.
  8. De George, R. A History of Business Ethics, available at: http://www.scu.edu/ethics/practicing/focusareas/business/ conference/presentations/business-ethics-history.html (Accessed 15 June 2014).
  9. Elkington, J. (1997), Cannibals with Forks. The Triple Bottom Line of 21 Century Business, Capstone.
  10. Friedman, M. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, available at: http://www.colorado.edu/studentgroups/libertarians/issues/friedman-soc-resp-business.html (Accessed 15 June 2014).
  11. Scherer, A. G. (2008), “Globalization and Corporate Social Responsibility”, in: The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility (Eds.: A. Crane, A. McWilliams, D. Matten, J. Moon, D. Siegel), Oxford University Press, Oxford.

 

Завантажити