О. Давидова, канд. екон. наук, асист. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ

У статті розкрито напрями державного регулювання туристичної діяльності в Україні, а саме: нормативно-правова, економічна, соціальна та інформаційна сфери. Проаналізовано кожну зі сфер і запропоновано використання концесійної угоди та податкового інвестиційного кредиту для стимулювання розвитку туристичної діяльності в країні. Відзначено, що одним із основних інструментів розвитку територій є просування туристичного бренду, в основі якого полягає створення позитивного туристичного іміджу за допомогою інформаційної складової. Запропоновано оновити веб-сторінку Державного агентства з курорту і туризму України та створити вебометричний рейтинг вітчизняних туроператорів. Виявлено, що перспективними видами вітчизняного туризму є дитячий, родинний, зелений та діловий.

Ключові слова: туристична діяльність, туристичний бренд, туристичний імідж, туристична привабливість регіону, туристичний кластер, інвестиційний податковий кредит, державно-приватне партнерство, вебометричний рейтинг.

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2014/161-8/15

References
  1. The official site of Ukraine for Tourism and Resorts (2011), Derzhavne ahentstvo z turyzmu i kurortiv Ukrainy, available at: http://www.tourism.gov.ua (Accessed 10 March 2014).
  2. Kmit’, V. M. and Buhil’ M. M. (2011), “Investment Tax Credit as a Basis of Stimulation of Investment and Innovation in the Enterprises”, Formuvannia rynkovoi ekonomiky v Ukraini, vol. 23, pp. 314–320.
  3. Kotova, I. M. (2004), “Improving the Development of Regional Investment Programs”, Materialy Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii [Conference Proceedings of the International Scientific Conference], Stan i problemy transformatsii finansiv ta ekonomiky rehioniv u perekhidnyj period [State and Problems of Transformation of Finance and Economy of Regions in Transition], Khmel’nyts’kyj, Ukraine.
  4. Levochkina, N. A. (2012), “Travel Brands Territory: the Structure and Features”, Rossiiskoe predprinimatel’stvo, [Online], vol. 20 (218). pp. 152–158, available at: http://tourlib.net/statti_tourism/levochkina.htm (Accessed 4 Aug 2012).
  5. Liubitseva, O. O. (2002), Rynok turystychnykh posluh [Tourism Market], Al’tapres, Kyiv, Ukraine, available at: http://tourlib.net/books_ukr/lubiceva_rtp11.htm (Accessed 3 May 2014).
  6. Mal’s’ka, M. P., Pandiak, I. H. and Zan’ko, Yu. S. (2011), Orhanizatsiia hotel’noho obsluhovuvannia [The Organization of Hotel Service], Znannia, Kyiv, Ukraine.
  7. Mel’nychenko, S. V. (2008), “Information Technologies in the Management of Tourism Activity Subjects”, Ph.D. Thesis, Economy and Management of Enterprises, Kyiv National University of Trade and Economics, Kyiv, Ukraine.
  8. Neporozhnij, Yu. O. and Kornieieva, R. V. (2008), “Directions of Tourism Development at the Regional and Local Levels”, Ekonomichnyj prostir, vol. 11, pp. 42–50, available at: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/ Ekpr/2008_11/neporozh.pdf (Accessed 3 May 2014).
  9. (2010), Priorytety reformuvannia podatkovoi polityky Ukrainy: iak perejty vid fiskalizmu do stymuliuvannia dilovoi aktyvnosti? [Priorities for Reform of Tax Policy in Ukraine: How to Move from Fiskalizmu to Stimulate Business Activity?], National Institute for Strategic Studies, Kyiv, Ukraine, available at: http://old.niss.gov.ua/book/ Zhalilo_podatkova/Zalilo_podatkova.pdf (Accessed 3 May 2014).
  10. The Verkhovna Rada of Ukraine (1998), The Law of Ukraine “On Amending Some Laws of Ukraine to Support Scientific and Technical Activities”, available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2404-17 (Accessed 5 March 2013).
  11. Pshyk, B. I. (2005), Investytsijne kredytuvannia [Investment Lending], Lviv, Ukraine.
  12. Tour.com.ua (2009), “Rating the Best Tourist Slogans in the World”, available at: http://www.tourua.com/ru/tournews/info-43331.html (Accessed 5 March 2014).
  13. Stechenko, D. M. and Horodyns’kyj, H. O. (2011), “Infrastructure Provision of Recreation and Tourism of Nature in the Chernihiv Region”, Naukovyj visnyk Chernihivs’koho derzhavnoho instytutu ekonomiky i upravlinnia. Seriia “Ekonomika”, vol. 1 (9), pp. 5–11.
  14. Bahnet (2013), “Ukraine for Guests”, available at: http://www.bagnet.org/news/tourism/204314 (Accessed 3 May 2014).
  15. Shaptala, O. S. (2003), Avtonomna respublika Krym: problemni pytannia derzhavnoho upravlinnia sferoiu rekreatsijnoho obsluhovuvannia [Crimea: Challenges of Public Administration Sphere Recreational Services], Odessa Regional Institute for Public Administration, Odessa, Ukraine.
  16. Romanova, L. and Serdyukova, N. (2014), “Promoting Sochi as a Tourist Destination in the Post-Olympic Period”, European Journal of Physical Education and Sport, vol. 1, pp. 68–75.

Завантажити