У статті розкрито напрями державного регулювання туристичної діяльності в Україні, а саме: нормативно-правова, економічна, соціальна та інформаційна сфери. Проаналізовано кожну зі сфер і запропоновано використання концесійної угоди та податкового інвестиційного кредиту для стимулювання розвитку туристичної діяльності в країні. Відзначено, що одним із основних інструментів розвитку територій є просування туристичного бренду, в основі якого полягає створення позитивного туристичного іміджу за допомогою інформаційної складової. Запропоновано оновити веб-сторінку Державного агентства з курорту і туризму України та створити вебометричний рейтинг вітчизняних туроператорів. Виявлено, що перспективними видами вітчизняного туризму є дитячий, родинний, зелений та діловий.
Ключові слова: туристична діяльність, туристичний бренд, туристичний імідж, туристична привабливість регіону, туристичний кластер, інвестиційний податковий кредит, державно-приватне партнерство, вебометричний рейтинг.
DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2014/161-8/15
References
- The official site of Ukraine for Tourism and Resorts (2011), Derzhavne ahentstvo z turyzmu i kurortiv Ukrainy, available at: http://www.tourism.gov.ua (Accessed 10 March 2014).
- Kmit’, V. M. and Buhil’ M. M. (2011), “Investment Tax Credit as a Basis of Stimulation of Investment and Innovation in the Enterprises”, Formuvannia rynkovoi ekonomiky v Ukraini, vol. 23, pp. 314–320.
- Kotova, I. M. (2004), “Improving the Development of Regional Investment Programs”, Materialy Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii [Conference Proceedings of the International Scientific Conference], Stan i problemy transformatsii finansiv ta ekonomiky rehioniv u perekhidnyj period [State and Problems of Transformation of Finance and Economy of Regions in Transition], Khmel’nyts’kyj, Ukraine.
- Levochkina, N. A. (2012), “Travel Brands Territory: the Structure and Features”, Rossiiskoe predprinimatel’stvo, [Online], vol. 20 (218). pp. 152–158, available at: http://tourlib.net/statti_tourism/levochkina.htm (Accessed 4 Aug 2012).
- Liubitseva, O. O. (2002), Rynok turystychnykh posluh [Tourism Market], Al’tapres, Kyiv, Ukraine, available at: http://tourlib.net/books_ukr/lubiceva_rtp11.htm (Accessed 3 May 2014).
- Mal’s’ka, M. P., Pandiak, I. H. and Zan’ko, Yu. S. (2011), Orhanizatsiia hotel’noho obsluhovuvannia [The Organization of Hotel Service], Znannia, Kyiv, Ukraine.
- Mel’nychenko, S. V. (2008), “Information Technologies in the Management of Tourism Activity Subjects”, Ph.D. Thesis, Economy and Management of Enterprises, Kyiv National University of Trade and Economics, Kyiv, Ukraine.
- Neporozhnij, Yu. O. and Kornieieva, R. V. (2008), “Directions of Tourism Development at the Regional and Local Levels”, Ekonomichnyj prostir, vol. 11, pp. 42–50, available at: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/ Ekpr/2008_11/neporozh.pdf (Accessed 3 May 2014).
- (2010), Priorytety reformuvannia podatkovoi polityky Ukrainy: iak perejty vid fiskalizmu do stymuliuvannia dilovoi aktyvnosti? [Priorities for Reform of Tax Policy in Ukraine: How to Move from Fiskalizmu to Stimulate Business Activity?], National Institute for Strategic Studies, Kyiv, Ukraine, available at: http://old.niss.gov.ua/book/ Zhalilo_podatkova/Zalilo_podatkova.pdf (Accessed 3 May 2014).
- The Verkhovna Rada of Ukraine (1998), The Law of Ukraine “On Amending Some Laws of Ukraine to Support Scientific and Technical Activities”, available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2404-17 (Accessed 5 March 2013).
- Pshyk, B. I. (2005), Investytsijne kredytuvannia [Investment Lending], Lviv, Ukraine.
- Tour.com.ua (2009), “Rating the Best Tourist Slogans in the World”, available at: http://www.tourua.com/ru/tournews/info-43331.html (Accessed 5 March 2014).
- Stechenko, D. M. and Horodyns’kyj, H. O. (2011), “Infrastructure Provision of Recreation and Tourism of Nature in the Chernihiv Region”, Naukovyj visnyk Chernihivs’koho derzhavnoho instytutu ekonomiky i upravlinnia. Seriia “Ekonomika”, vol. 1 (9), pp. 5–11.
- Bahnet (2013), “Ukraine for Guests”, available at: http://www.bagnet.org/news/tourism/204314 (Accessed 3 May 2014).
- Shaptala, O. S. (2003), Avtonomna respublika Krym: problemni pytannia derzhavnoho upravlinnia sferoiu rekreatsijnoho obsluhovuvannia [Crimea: Challenges of Public Administration Sphere Recreational Services], Odessa Regional Institute for Public Administration, Odessa, Ukraine.
- Romanova, L. and Serdyukova, N. (2014), “Promoting Sochi as a Tourist Destination in the Post-Olympic Period”, European Journal of Physical Education and Sport, vol. 1, pp. 68–75.