У статті досліджено ринок молочної продукції в Україні з точки зору маркетингу. Здійснено аналіз структури і динаміки ринку, його основних гравців, рівня конкуренції між ними. Визначено цільові сегменти споживачів та виділено основні з них, на які переважно орієнтують свою діяльність молокопереробні підприємства.
Ключові слова: молокопереробна промисловість, ринок молока, основні сегменти споживачів, динаміка виробництва та споживання молочних продуктів.
DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2014/161-8/17
References
- Vasyl’chak, S. V. (2004), “Segmentation of the Milk Market and the Problem of Increasing the Quality of Dairy Products”, Naukovyy visnyk UDLU, vol. 14.7, pp. 325–330.
- Vol’s’ka, O. M. (2013), “Current Status and Prospects of the Milk Market and Milk Products in Ukraine”, [Online], available at: http://www.confcontact.com/2013-kachestvo-economichnogo-rozvitku/5_volska.htm (Accessed 12 June 2014).
- The official site of State Statistics Services of Ukraine (2014), available at: www.ukrstat.gov.ua (Accessed 12 June 2014).
- Maslak, O. (2013), “The vulnerability of the dairy industry”, Ahrobiznes s’ohodni, vol. 5 (228), pp. 12–14.
- The official site of AgroTimes (2013), “Dairy Alliance for the Year will Invest in Their Own Development 60 Million UAH”, [Online], available at: http://www.agrotimes.net/predpriyatiya/molochnyy-alyans-za-god-investiruet-v-sobstvennoerazvitie-60-mln-grn (Accessed 12 June 2014).
- The official site of Union of Dairy Enterprisesof Ukraine (2014), available at: http://molsouz.org.ua/(Accessed 12 June 2014).
- The official site of Association “Ukrainian Agribusiness Club”, UCAB (2014), available at: http://ucab.ua/en/pro_ukab/ (Accessed 12 June 2014).
- The official site of Ukrainian Agrarian Confederation (2014), “Livestock Production of Ukraine: Renewal 2013”, [Online], available at: http://agroconf.org/content/tvarinnictvo-ukrayini-pozhvavlennya-2013 (Accessed 12 June 2014).