Обґрунтовано необхідність ідентифікації витрат комерціалізації наукоємної продукції на основі теоретичних положень маркетингових моделей дифузії інновацій. Показано об’єктивний характер лавинного нарощення трансакційних витрат вибору через високий рівень інформаційної асиметрії, яка проявляється у розривах життєвого циклу прийняття наукоємної продукції. Здійснено розробку і систематизацію маркетингових заходів подолання розривів життєвого циклу прийняття наукоємної продукції відповідно до економічних інтересів домінуючих категорій споживачів.
Ключові слова: наукоємна продукція, маркетингові моделі дифузії інновацій, життєвий цикл інноваційного прийняття наукоємної продукції, розриви життєвого циклу, ранній ринок, основний ринок, маркетингові заходи, трансакційні витрати вибору, споживчий краудсорсинг, хайтек-маркетинг.
DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2015/172-7/1
References
- Barancheev, V.P. (2007), Marketing innovacij (radikal’nye i “podryvnye” innovacii – hajtek-marketing) [Marketing Innovation (Radical and “Disruptive” Innovations – High-tech Marketing)], Blahovest-V, Moscow, Russia.
- Vojnarenko, M.P. and Tel’nov, A.S. (2007), “Transaction Costs on the Quality of Work”, Ekonomika i prohnozuvannia, vol. 4, pp. 25–41.
- Zhylins’ka, O.I. and Chujko, M.V. (2014), “Audit of Innovative Ideas as the Preliminary Stage of the Start-up Business Plan”, Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Economics, vol. 8 (161), pp. 16–21. (DOI: 10.17721).
- Zhylins’ka, O.I. (2014), “Transformation of the Investment Behavior of Households as a Development Factor of Venture Companies”, Finansy Ukrai’ny, vol. 3, pp. 83–99.
- Zozul’ov, O.V. (2013), “Innovative management approach in marketing”, Marketynh v Ukraini, vol. 5, pp. 48–54.
- Illjashenko, S.M. (2010), Marketynh. Menedzhment. Innovatsii: monohrafiia [Marketing. Management. Innovation, monograph], Papirus, Sumy, Ukraine.
- Illjashenko, S.M. (2011), Problemy i perspektyvy rynkovo-oriientovanoho upravlinnia innovatsijnym rozvytkom: monohrafiia [Problems and Prospects of Market-oriented Management of Innovative Development, monograph], Papirus, Sumy, Ukraine.
- Etzkowitz, H. (2010), Trojnaja spiral’. Universitety – predprijatija – gosudarstvo. Innovacii v dejstvii [The Triple Helix: University-Industry-Government Innovation in Action], Tomsk State University of Control Systems and Radioelectronics, Tomsk, Russia.
- Karakaj, Yu.V. (2005), Marketynh innovatsijnykh tovariv: monohrafiia [Marketing of Innovation Products, monograph], Kyiv National Economic University, Kyiv, Ukraine.
- Korotkova, T.L. and Vlasov, A.V. (2012), Kommercializacija i marketing innovacij [Commercialization and Marketing Innovation], Kreativnaja ekonomika, Moscow, Russia.
- Markova, V.D. (2013), “Marketing in Innovation: the Classification of Tasks and Tools”, Voprosy sovremennoj jekonomiki, vol. 4, pp. 1–13.
- Miliutina, Yu.S. (2012), “Methodical Bases of Determining the Parameters of Innovative Tour Products Markets”, Marketing and Management of Innovations, vol. 4, pp. 367–374.
- Korolev, I.S. (2003), Mirovaja ekonomika: global’nye tendencii za 100 let [The World Economy: Global Trends in the 100 years], Jekonomist, Moscow, Russia.
- Moore, Geoffrey (2006), Preodolenie propasti. Marketing i prodazha hajtek-tovarov massovomu potrebitelju [Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers], perevod s anglijskogo N.Makarova, Vil’jams, Moscow, Russia.
- Nahornyj, Ye.I. (2011), “Scientific-methodical Principles of Industrial Innovative Products Marketing Testing”, Ph.D. Thesis, Economy and management of enterprises (by kinds of economic activities), Sumy State University, Sumy, Ukraine.
- Shnejder, A. Kacman, Ja. and Topchishvili, G. (2002), Nauka pobezhdat’ v investicijah, menedzhmente i marketinge [The Science of Victory in Investment, Management and Marketing], ACT, Moscow, Russia.
- Pantielieieva, N.M. (2011), “Systematization of Diffusion Models Taking into Account the Commercial Potential of Financial Innovation”, Economics and region, vol. 3 (30), pp. 77–82.
- Rodzhers, Je. (2001), “The Acceptance and Diffusion of a New Product”, Klassika marketinga, pp. 243–265. ISSN 1728-2667
- Stewart, T.A. (1999), Intellektual’nyj kapital. Novyj istochnik bogatstva organizacij [Intellectual Capital: The New Wealth of Organization], Academia, Moscow, Russia.
- Chesbrough, G. (2007), Otkrytye innovacii [Open Innovation], Pokolenie, Moscow, Russia.
- Barringer, B. and Ireland, R. (2008), Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, 2nd ed., Upper Saddle River, Pearson/Prentice-Hall, Ireland.
- Bass, F. (2004), Diffusion Model estimation using adaptive nonlinear least squares, Glenmoor Court, Frisco, Texas.
- Bhide, A. (2000), The Origin and Evolution of New Businesses, Oxford University Press, Oxford, UK.
- Hanan, M. (1995), Effectife Coordination of Marketing with Research and Development, London, UK.
- Rogers, E. (1995), Diffusion of Innovations, 4th ed., The Free Press, New York, US.