О. Жилінська, канд. екон. наук, доц., С. Фірсова, канд. екон. наук, доц. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ ВИТРАТИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ НАУКОЄМНОЇ ПРОДУКЦІЇ У КОНТЕКСТІ МАРКЕТИНГОВИХ МОДЕЛЕЙ ДИФУЗІЇ ІННОВАЦІЙ

Обґрунтовано необхідність ідентифікації витрат комерціалізації наукоємної продукції на основі теоретичних положень маркетингових моделей дифузії інновацій. Показано об’єктивний характер лавинного нарощення трансакційних витрат вибору через високий рівень інформаційної асиметрії, яка проявляється у розривах життєвого циклу прийняття наукоємної продукції. Здійснено розробку і систематизацію маркетингових заходів подолання розривів життєвого циклу прийняття наукоємної продукції відповідно до економічних інтересів домінуючих категорій споживачів.

Ключові слова: наукоємна продукція, маркетингові моделі дифузії інновацій, життєвий цикл інноваційного прийняття наукоємної продукції, розриви життєвого циклу, ранній ринок, основний ринок, маркетингові заходи, трансакційні витрати вибору, споживчий краудсорсинг, хайтек-маркетинг.

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2015/172-7/1

References
  1. Barancheev, V.P. (2007), Marketing innovacij (radikal’nye i “podryvnye” innovacii – hajtek-marketing) [Marketing Innovation (Radical and “Disruptive” Innovations – High-tech Marketing)], Blahovest-V, Moscow, Russia.
  2. Vojnarenko, M.P. and Tel’nov, A.S. (2007), “Transaction Costs on the Quality of Work”, Ekonomika i prohnozuvannia, vol. 4, pp. 25–41.
  3. Zhylins’ka, O.I. and Chujko, M.V. (2014), “Audit of Innovative Ideas as the Preliminary Stage of the Start-up Business Plan”, Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Economics, vol. 8 (161), pp. 16–21. (DOI: 10.17721).
  4. Zhylins’ka, O.I. (2014), “Transformation of the Investment Behavior of Households as a Development Factor of Venture Companies”, Finansy Ukrai’ny, vol. 3, pp. 83–99.
  5. Zozul’ov, O.V. (2013), “Innovative management approach in marketing”, Marketynh v Ukraini, vol. 5, pp. 48–54.
  6. Illjashenko, S.M. (2010), Marketynh. Menedzhment. Innovatsii: monohrafiia [Marketing. Management. Innovation, monograph], Papirus, Sumy, Ukraine.
  7. Illjashenko, S.M. (2011), Problemy i perspektyvy rynkovo-oriientovanoho upravlinnia innovatsijnym rozvytkom: monohrafiia [Problems and Prospects of Market-oriented Management of Innovative Development, monograph], Papirus, Sumy, Ukraine.
  8. Etzkowitz, H. (2010), Trojnaja spiral’. Universitety – predprijatija – gosudarstvo. Innovacii v dejstvii [The Triple Helix: University-Industry-Government Innovation in Action], Tomsk State University of Control Systems and Radioelectronics, Tomsk, Russia.
  9. Karakaj, Yu.V. (2005), Marketynh innovatsijnykh tovariv: monohrafiia [Marketing of Innovation Products, monograph], Kyiv National Economic University, Kyiv, Ukraine.
  10. Korotkova, T.L. and Vlasov, A.V. (2012), Kommercializacija i marketing innovacij [Commercialization and Marketing Innovation], Kreativnaja ekonomika, Moscow, Russia.
  11. Markova, V.D. (2013), “Marketing in Innovation: the Classification of Tasks and Tools”, Voprosy sovremennoj jekonomiki, vol. 4, pp. 1–13.
  12. Miliutina, Yu.S. (2012), “Methodical Bases of Determining the Parameters of Innovative Tour Products Markets”, Marketing and Management of Innovations, vol. 4, pp. 367–374.
  13. Korolev, I.S. (2003), Mirovaja ekonomika: global’nye tendencii za 100 let [The World Economy: Global Trends in the 100 years], Jekonomist, Moscow, Russia.
  14. Moore, Geoffrey (2006), Preodolenie propasti. Marketing i prodazha hajtek-tovarov massovomu potrebitelju [Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers], perevod s anglijskogo N.Makarova, Vil’jams, Moscow, Russia.
  15. Nahornyj, Ye.I. (2011), “Scientific-methodical Principles of Industrial Innovative Products Marketing Testing”, Ph.D. Thesis, Economy and management of enterprises (by kinds of economic activities), Sumy State University, Sumy, Ukraine.
  16. Shnejder, A. Kacman, Ja. and Topchishvili, G. (2002), Nauka pobezhdat’ v investicijah, menedzhmente i marketinge [The Science of Victory in Investment, Management and Marketing], ACT, Moscow, Russia.
  17. Pantielieieva, N.M. (2011), “Systematization of Diffusion Models Taking into Account the Commercial Potential of Financial Innovation”, Economics and region, vol. 3 (30), pp. 77–82.
  18. Rodzhers, Je. (2001), “The Acceptance and Diffusion of a New Product”, Klassika marketinga, pp. 243–265. ISSN 1728-2667
  19. Stewart, T.A. (1999), Intellektual’nyj kapital. Novyj istochnik bogatstva organizacij [Intellectual Capital: The New Wealth of Organization], Academia, Moscow, Russia.
  20. Chesbrough, G. (2007), Otkrytye innovacii [Open Innovation], Pokolenie, Moscow, Russia.
  21. Barringer, B. and Ireland, R. (2008), Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, 2nd ed., Upper Saddle River, Pearson/Prentice-Hall, Ireland.
  22. Bass, F. (2004), Diffusion Model estimation using adaptive nonlinear least squares, Glenmoor Court, Frisco, Texas.
  23. Bhide, A. (2000), The Origin and Evolution of New Businesses, Oxford University Press, Oxford, UK.
  24. Hanan, M. (1995), Effectife Coordination of Marketing with Research and Development, London, UK.
  25. Rogers, E. (1995), Diffusion of Innovations, 4th ed., The Free Press, New York, US.

Завантажити

  • pdf 172_1
    File size: 809 kB Downloads: 1512