А. Старостіна, д-р екон. наук, проф., В. Кравченко, канд. екон. наук, доц., Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ: ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ТА ПРАКТИКА РОЗРОБКИ АНКЕТИ (НА ПРИКЛАДІ РИЗИКІВ СПОЖИВАЧІВ НА РИНКУ ВИНА)

У статті розглянуто теоретичний підхід до визначення мети маркетингового дослідження, який дозволяє формалізувати в табличній формі аналіз факторів макрота мікромаркетингового середовища, виявити та оцінити за його результатами основні маркетингові загрози та можливості ринкового середовища, і чітко сформулювати мету маркетингового дослідження. Показана необхідність дотримання при розробці анкети строгої відповідності пошукових питань, гіпотетичних варіантів відповідей на пошукові питання та власне питань анкети, що було продемонстровано на прикладі дослідження ризиків споживачів на ринку сухого вина м. Києва.

Ключові слова: маркетингові дослідження; споживчі ризики; ринок вина.

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2015/173-8/1

References
  1. S.L. Payne, The Art of Asking Question. Princeton, NJ: Princeton University Press, 1951.
  2. Malhotra Neresh. Marketingovyie issledovaniya. Prakticheskoe rukovodstvo, 2007. Vilyams, 1200 p. (Russian)
  3. Michael Schrage. “Survey Says,” Adweek Magazines’ Technology Marketing, 22 (I) (January 2002).
  4. Bill Gillham, Developing a Questionnaire (New York: Continuum International Publishing Group, 2000).
  5. Marco Vriens, “Split-Questionnaire Designs: A New Tool in Survey Design and Panel Management,” Marketing Research, 13 (2) (Summer 2001): 14-19.
  6. Stephen Jenkins, “Automating Questionnaire Design and Construction,” Journal of the Market Research Society (Winter 1999-2000): 79-95.
  7. Robert A. Peterson, Constructing Effective Questionnaires (Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2000). DOI:dx.doi.org/10.4135/9781483349022
  8. Golubkov E.P. Marketingovyie issledovaniya: teoriya, metodologiya i praktika. – M.: Izdatelstvo “Finpress”, 1998. – 416 p. (Russian)
  9. Belyaevskiy I.K. Marketingovoe issledovanie: informatsiya, analiz, prognoz: ucheb. posobie/ I.K. Belyaevskiy – M., Finansyi i statistika. 2001. – 320 p. (Russian)
  10. A. Napalkova, K. Kaschenko Marketingovoe issledovanie na ryinke event-uslug: otnoshenie chastnyih lits k prazdnichnyim uslugam // “Event-marketing”, No3, 2014. (Russian)
  11. Aymaletdinov T. A. Podhodyi k issledovaniyu izvestnosti brenda banka // Marketing i marketingovyie issledovaniya. 2011. N 1. S. 28-37. (Russian)
  12. Upravlinnya mIzhnarodnimi brendami: faktor “visokih motivatsIy” [Elektronniy resurs] / O. L. KanIschenko, T. V. Dotsya // Marketing v UkraYinI. – 2010. – No 2. – S. 32-35. (Ukrainian)
  13. Zhurilo V. OsoblivostI motivatsiyi ta rinkovoyi povedInki ukrayinskih spozhivachIv visokotehnologIchnih tovariv [Elektronniy resurs] / A. O. StarostIna, V. V. Zhurilo // Marketing v UkraYinI. – 2010. – No 5. – S. 18-23. (Ukrainian)
  14. Lichova G. Mizhnarodniy imidzh krayini: sutnist, faktori formuvannya, rivni spriynyattya [Elektronniy resurs] / A. O. StarostIna, V. A. Kravchenko, G. Lichova // Marketing v Ukrayini. – 2010. – No 4. – S. 61-66. (Ukrainian)
  15. Kochkina N.Yu. Doslidzhennya motivatsiyi pidlitkovoyi auditoriyi ukrayinskih spozhivachiv [Elektronniy resurs] / N. KochkIna// Marketing v Ukrayini. – 2013. – # 1. – S. 34-43. (Ukrainian)
  16. Moroz L. A. Tendentsiyi rozvitku ukrayinskogo avtomobilnogo rinku i marketingova komunikatsiyna politika yogo uchasnikiv / L. A. Moroz // Logistika : [zbirnik naukovih prats] / vidpovidalniy redaktor E. V. Krikavskiy. – Lviv : Vidavnitstvo Lvivskoyi politehniki, 2012. – S. 154-159. – (Visnik / Natsionalniy universitet “Lvivska politehnika” ; No 735). (Ukrainian)
  17. Malhotra Neresh. Marketingovyie issledovaniya. Prakticheskoe rukovodstvo, 2007. Vilyams, 1200 s. – P. 84. (Russian)
  18. Spriymani riziki: praktika analizu [Tekst] / A. O. StarostIna, V. A. Kravchenko // Marketing v Ukrayini. – 2003. – No 4 (20). – S. 48-53. (Ukrainian)
  19. Pochti vse ukrainskie vina – poddelka 05.08.2008 | Avtor: Vladislav Gordienko http://zdorovja.com.ua/content/view/519/56. (Russian)
  20. Vinodelyi zayavlyayut, chto tret ukrainskih vin – falsifikat. Podrobnosti chitayte na UNIAN: 28.10.2013 | 15:26 http://www.unian.net/news/602240-vinodelyi-zayavlyayut-chto-tret-ukrainskih-vin-falsifikat.html. (Russian)
  21. Marketing: teoriya, svitoviy dosvid, ukrayinska praktika: Pidruchnik / A.O. Starostina, N.P. Goncharova, E.V. Kri- kavskiy ta in.; za red. A.O. Starostinoyi. – K.: Znannya, 2009. – 1071 s. (Ukrainian)
  22. Starostina A.O., Kravchenko V.A. SpriymanI riziki: teoretichnI pIdhodi // Marketing v Ukrayini. – 2003. – No3 – S.33 – 35. (Ukrainian)

Завантажити

  • pdf 173_6-13
    File size: 813 kB Downloads: 761