Л. Кудирко, канд. екон. наук, доц., І. Севрук, канд. екон. наук, асист. Київський національний торговельно-економічний університет, Київ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМ ЗБУТУ ЗА УЧАСТІ МІЖНАРОДНИХ РОЗДРІБНИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ

У статті представлено авторське визначення поняття “міжнародна роздрібна торговельна мережа”. Розкрито особливості формування систем збуту міжнародними роздрібними торговельними мережами. Визначено алгоритм взаємовідносин між учасниками каналу збуту при традиційній вертикальній системі розподілу товарів з визначенням міжнародної компоненти. Ідентифіковано причини виникнення конфліктів між учасниками міжнародних каналів розподілу товарів.

Ключові слова: маркетингові системи збуту, міжнародні роздрібні торговельні мережі, збутові конфлікти, ТНК, канали розподілу, ланцюги постачання.

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2015/173-8/6

References
  1. Kotler P. Marketing Management / P. Kotler. – Prentice Hall; 11 ed., 2002. – 768 p. DOI: 10.2307/1250429
  2. Lambin, J. (2005). Menedzhment, orientirovannyi na rynok [Market-driven management], St. Petersburg: Piter [in Russian].
  3. Shtern, L (2002). Marketingovye kanaly [Marketing channels], Moscow: Williams [in Russian].
  4. Starostina, A.O. (2012). “Formation of competitive advantage on international markets”, Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo, no. 5, pp. 13-18 [in Ukrainian].
  5. Korolchuk, O. (2004). Formuvannia ta rozvytok vertykalnykh marketynhovykh system v Ukraini [Formation and development of vertical marketing systems], Kyiv: Kyivsky natsionalny torhovelno-ekonomichny universytet [in Ukrainian].
  6. Kanischenko, O.L. (2008). “The development of logistics functions of international marketing”, Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”, no. 633, pp. 269-274 [in Ukrainian].
  7. Krykavsky, Y. (2009). Marketynhova polityka rozpodilu [Marketing distribution policy], Lviv: NU “Lvivska politechnika” [in Ukrainian].
  8. Belovodskaya, E.A. (2013). “Formation of the theoretical and methodological approach to the assessment of the marketing channels of distribution in industrial plants”, Problemy sovremennoy nauki, no. 8, pp. 123-132 [in Russian]. rozvitok ekonomiky, no. 5, pp. 293-298 [in Ukrainian].
  9. Bagiev, G. (2011). Marketing vzaimodeistviya [Marketing cooperation], St. Petersburg: Asterion [in Russian].
  10. Shtal, T.V and Dobroskok, Y.B. (2012). “Elements of the mechanism of interaction of subjects in marketing channels”, Biznes Inform, no. 10, pp. 17-22 [in Russian].
  11. Global Supply chain survey (2013). Survey by Pricewaterhousecoopers [online] Available at: (Accessed July 21, 2015).
  12. Kudyrko, L.P. and Sevruk, I.M. (2013). “International trade networks in the processes of concentration in the food market (FMCG) of Ukraine”, Biznes Inform, no. 8, pp. 56-63 [in Ukrainian].
  13. Top-50 largest retailers of Ukraine, [online] Available at: (Accessed July 21, 2015).
  14. Pavlova, V.A. (2011). “Trade networks in Ukraine: features and development problems”, Akademichnyi ohliad, no. 1, pp. 63-69 [in Ukrainian].
  15. Channel Conflict : Horizontal and Vertical Conflicts, [online] Available at: (Accessed June 2, 2015).
  16. March, J. G., Simon, H. A., Guetzkow, H. S. (2003). Organizations, 2nd ed. Cambridge, MA : Blackwell [in English].
  17. Radaev, V.V. (2005). “The dynamics of business strategies of Russian retailers under the influence of global trade networks”, Rossiyskiy zhurnal menedzhmenta, Vol. 3, no. 3, pp. 3-26 [in Russian].
  18. Sistema marketingovoy integratsii [System of marketing integration], [online] Available at: (Accessed July 21, 2015).
  19. Daszkowski, D. What Is a Franchise, [online] Available at: (Accessed July 21, 2015)
  20. Global investments survey, UNCTAD (2011), [online] Available at: (Accessed June 2, 2015).
  21. Carrefour: 400 franchise stores by the end of 2012, [online] Available at: (Accessed June 2, 2015).
  22. Official web-site of “Wal-Mart Stores Inc.”, [online] Available at: (Accessed June 2, 2015).
  23. Annual Financial Statements of Metro AG, 2012, [online] Available at: (Accessed June 2, 2015).

Завантажити