Охарактеризовані результати вимірювання економічної складової іміджу країн існуючими методами. Запропоновано новий метод вимірювання на основі вебометричного підходу із використанням даних пошукового інтернет- сервісу, визначені його переваги та недоліки. Оцінено рівень поширеності позитивної і негативної економічної інформації про країни, проведене порівняння із часткою країн у світовому валовому продукті.
Ключові слова: економічна сила, імідж країни, бренд країни.
DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2015/177-12/9
References
- Kucherenko, K., 2014, Estimation of Influence of Global Factors of Risk on the Process of Forming of International Tourist Brand Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Economics, 156, pp. 94-100, (ukr.). DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2014/156-3/18
- FutureBrand, 2015. Country Brand Index 2014-201[online]. Available at: <http://www.mumbrella.asia/content/uploads/2014/11/CountryBrandIndex2014.pdf > [Accessed 05November 2015].
- FutureBrand, n.d. Made in. The Value of Country of Origin for Future [online] Available at: <http://www.futurebrand.com/images/uploads/studies/cbi/MADE_IN_Final_HR.pdf> [Accessed 05 November 2015].
- Growth from Knowledge, n.d. Place Branding Research. [online] Available at: <https://www.gfk.com/Documents/ GfK-Place-Branding.pdf> [Accessed 05 November 2015].
- Growth from Knowledge, 2014.Germany Knocks USA off Top Spot for ‘Best Nation’ after 5 Years.[online] Available at: <https://www.gfk.com/news-and-events/press-room/press-releases/pages/germany-knocks-usa-off-best-nation- top-spot.aspx> [Accessed 05 November 2015].
- Anholt S., n.d. The Good Country Index. [online] Available at: <http://www.goodcountry.org/index_intro> [Accessed 05 November 2015].
- European Commission, n.d. Eurobarometer Surveys. [online] Available at: <http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm> [Accessed 05 November 2009]
- European Commission, TNS Political & Social, 2015. Preferences of Europeans towards Tourism: Flash Eurobarometer Report, DOI: 10.2873/632880
- Whitney, C. B., & Shambaugh, D. Soft Power in Asia: Results of a 2008 Multinational Survey of Public Opinion, New Results and Analysis, 2009 edition, Chicago Council on Global Affairs, 2009.
- Cardoso, A. R., Guimaraes, P., Zimmermann, K. F., 2010. Trends in Economic Research: An International Perspective. Kyklos, 63 (4), pp. 479-494. DOI: 10.1111/j.1467-6435.2010.00484.x
- Kharlamova, G., 2015, The Degree of State’s Globalization Assessment in Aspects and Convergence and Integration in the World Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Economics, 171, pp. 65-73, (ukr.). DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2015/171-6/12
- Romaniuk, I., 2015, The System of Statistical Objective and Subjective Indicators of Measuring Quality of Life. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Economics, 169, pp. 46-52. DOI: http://dx.doi.org/17721/1728-2667.2015/169-4/8
- Google, n.d. Google. [online]. Available at: <https://www.google.com.ua> [Accessed 29 October 2015].
- International Monetary Fund, 2015. World Economic Outlook Databases. October 2015 Edition. [online] Available at: <http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2015/02/weodata/index.aspx> [Accessed 29 October 2015].