О. Чукурна, канд. екон. наук Одеській національний політехнічний університет, Одеса СИТУАЦІЙНИЙ АНАЛІЗ ФАКТОРІВ ЦІНОУТВОРЕННЯ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

В статті проведений ситуаційний аналіз факторів ціноутворення машинобудівних підприємств, який дозволив сформувати стратегічні рішення в сфері ціноутворення на основі отриманих результатів. Зроблений висновок, що основними факторами ціноутворення на продукцію машинобудування на глобальному ринку є наступні: етап життє­вого циклу продукції машинобудування на світових ринках; ступінь універсальності машин і устаткування; взаємо­зв’язок значної частини світової торгівлі машин і обладнання з інвестиційними процесами в країнах – імпортерах; середня норма рентабельності в галузі; рівень конкурентоспроможності продукції українських виробників продукції машинобудування на світових ринках. Розроблено та запропоновано класифікацію факторів ціноутворення для ма­шинобудівних підприємств на прикладі вагонобудування та стратегічні цінові рішення для кожного з них.

Ключові слова: ціноутворення, фактори ціноутворення, цінові індекси, підприємства машинобудування.

Надійшла до редколегії 01.05.16

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2016/182-5/6

References

  1. Amosha, A.I., Vishnevsky, V.P., and Zbarazskaya, L.A. (2012) Neoindustrialization and the new industrial policy of Ukraine, Ekonomika promislovostі,1-2 (57-58), 3-33.
  2. Amosha, O.I., Chumachenko, M.G., Lyashenko, V.I. (2010) Perspektivi neoindustrialnoi transformatsii Economiky of Ukraine ta Donbasy, Strukturni reformi i transformatsii v promislovosti: Perspektivy i prioriteti: Tezi dopovidey i povidomlen Mizhnarodnoi Naukovo-praktichnoi konferentsii (Donetsk, 17 grugnya 2010), National Academy of Sciences of Ukraine, Institut Economy promislovosti, 3-6
  3. Balabanov, L.V. (2003) Tsinova politika torgovelnogo pidpriemstva v umovah marketingovoi orientatsii, Donetsk, DonDUET im. M. Tugan-Baranovskogo.
  4. Bozhkova, V.V. (2013) Doslidzhennya faktoriv marketingjvogo tsinoutvorennya na vitchiznyanih promyslovyh pidpriemstvah, Marketing ta management innovatsiy, 2, 40-48
  5. Derzhavna Statistics Service of Ukraine. Access mode: http://www.ukrstat.gov.ua/
  6. Drucker P. (2004) Encyclopedia of Management: 10th ed., M., Publishing House “Williams”.
  7. Korinev, V.L. (2004) Analiz tsinoutvoryuyuchih chinnikiv, Problems of Economy, 10, 101-107
  8. Oklander, M.A. (2012) Marketing tsinova politika: The Teaching posibnik, Singapore, TSUL.
  9. Porter M. (2005) Competition , Moscow, Publishing House “Williams”.
  10. Directory “Railroad car building and leasing of rolling stock sostava 2013-2014”.

Завантажити