Дослідження показує, що час очікування в сфері послуг є важливим джерелом оцінки послуг замовником. Насправді, час є одним з компонентів загальної вартості, що несе клієнт. Вартість є основним компонентом сприйманого рівняння витрат і вигод, які клієнт використовує, щоб оцінити її, або його постійний вибір певної послуги. У більшості послуг клієнти розглядають очікування, як порожню трату часу. Проте, з точки зору клієнта, в разі ресторану з повним спектром послуг, очікування передбачається, а іноді і бажано. Попередні дослідження, в основному на Заході, припускають, що, коли клієнти думають, що чекати обслуговування занадто довго, вони стають менш задоволені загальною якістю обслуговування. На підставі умов дослідження в повномасштабну ресторані в Індії, в цій статті ми шукали відповіді на два дослідницьких питання: по-перше, якими є детермінанти загальної задоволеності від часу очікування; і, по-друге, як впливає час очікування на лояльність клієнтів.
Ключові слова: лояльність клієнтів, час очікування задоволеності, служби управління.
Надійшла до редколегії 23.04.16
DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2016/183-6/4
References
- Forman, A.M., Thelen, S. and Shapiro, T., (2015). Domestic versus offshore service providers: The impact of cost, time, and quality sacrifices on consumer choice. Journal of Service Management, 26(4), pp.608-624. doi:10.1108/JOSM-01-2015-0020
- Bielen, F. and Demoulin, N. (2007), Waiting time influence on satisfaction-loyalty relationship in services, Managing Service Quality, 17(2): 174-193. doi: 1108/09604520710735182
- Cherlow, J. R.. (1981). Measuring Values of Travel Time Savings. Journal of Consumer Research, 7(4), 360-371. doi: 1086/208826
- Davis, M.M. (1991) How long should a customer wait for service?, Decision Sciences, 22(2): 421-434. doi: 10.1111/j.1540-5915.1991.tb00356.x
- Davis, M.M. and Vollman, T.E. (1990) A framework for relating waiting time and customer satisfaction in a service operation, Journal of Service Marketing, 4(1):61-69. doi: 10.1108/EUM0000000002506
- Dick, A.S. and Basu, K. (1994) Customer loyalty: toward an integrated conceptual framework, Journal of the Academy of Marketing Science, 22(2): 316. doi: 1177/0092070394222001
- Dube’-Rioux, L., Schmitt, B.H. and Leclerc, F. (1989), Consumers’ reaction to waiting: when delays affect the perception of service quality, Advances in Consumer Research, 16: 112-125
- Durrande-Moreau, A. (1999), Waiting for service: ten years of empirical research, International Journal of Service Industry Management, 10(2): 171178. doi: 1108/09564239910264334
- Galdwell, Malcolm (February 1993), The Bottom Line for lots of time spent in America, Washington Post syndicated article.
- Giebelhausen, Michael D., Stacey G. Robinson, and J. Joseph Cronin Jr. “Worth waiting for: increasing satisfaction by making consumers wait”, Journal of the Academy of Marketing Science6 (2011): 889-905. doi :10.1007/s11747-010-0222-5
- Hensley, R.L. & Sulek, J. (2007), Customer Satisfaction with waits in multi-stage services, Managing Service Quality, 17(2): 152-173. doi:10.1108/09604520710735173
- Hoffman, K.E.G. & Bateson, K.D. (2006), Services Marketing, New Delhi: Cengage
- Hunter, V.L. (1998), Measure customer loyalty for complete picture of ROI, Business Marketing, 83(3): 18
- Hwang, J. and Lambert, C.U. (2005), Customer’s identification of acceptable waiting times in a multi-stage restaurant system, Journal of Foodservice Business Research, 8(1): 3-16. doi: 10.1300/J369v08n01_02
- Katz, K.L., Larson, B.M. and Larson, R.C. (1991), Prescription for the waiting-in-line blues: entertain, enlighten, and engage, Sloan Management Review, 32, Winter: 44-54
- Kelly A. McGuire, Sheryl E. Kimes, Michael Lynn, Madeline E. Pullman, Russell C. Lloyd, (2010) “A framework for evaluating the customer wait experience”, Journal of Service Management, 21(3). doi 1108/09564231011050760
- Kumar, P., Kalwani, M.U. and Dada, M. (1997) The impact of waiting time guarantees on customers’ waiting experiences, Marketing Science, 16(4): 295-314. doi: 10.1287/mksc.16.4.295
- Lee, W. and Lambert, C.U. (2005) The effect of waiting time and affective reactions on customers’ evaluation of service quality in a cafeteria, Journal of Foodservice Business Research, 8(2): 19-37. doi: 10.1300/J369v08n02_03
- Lovelock, C. and Wirtz, J. (2004), Services Marketing- People, Technology, Strategy, New Delhi: Pearson Education
- Pritchard, M.P. and Howard, D.R. (1997) The loyal traveler: examining a typology of service patronage, Journal of Travelers Research, 35(4): 2-11. doi: 1177/004728759703500417
- Pruyn, A. and Smidts, A. (1998) Effects of waiting on the satisfaction with the service: beyond objective time measures, International Journal of Research in Marketing, 15(4): 321-334. doi: 10.1016/S0167-8116(98)00008-1
- Taylor, S. (1994) Waiting for service: the relationship between delays and evaluations of service, Journal of Marketing, 58(2): 56-69. doi: 2307/1252269
- van Riel, A. C., Semeijn, J., Ribbink, D., & Bomert-Peters, Y. (2012). Waiting for service at the checkout: Negative emotional responses, store image and overall satisfaction. Journal of Service Management, 23(2), 144-169. doi: 1108/09564231211226097
- Wielenga, Dave.(November, 1997) Not so fine lines, Los Angeles Times. Retrieved from http://articles.latimes.com/