Д. Оболадзе, аспірант, асист. Інститут економіки і бізнесу, Іллею державний університет (ІДУ), головний спеціаліст відділу оцінки вартості і законодавчих органів, Група підтримки в Парламентському бюджетному управлінні, Грузія СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ЯК НЕОБХІДНА ПЕРЕДУМОВА УСПІШНОГО ПРОГРАМНОГО БЮДЖЕТУВАННЯ В ГРУЗІЇ

Ця стаття дає відповіді на наступні важливі питання: 1) Які основні цілі та завдання стратегічного планування та складання бюджету за програмами в контексті управління державними фінансами? 2) Чому введення ув’язки між стратегічним плануванням і програмним бюджетуванням, орієнтованим на результат, важливо в Грузії? У статті підкреслюються зусилля грузинської влади по реалізації продуктивності на основі програмного бюджетування. На основі первинних результатів влада вирішила встановити зв’язок між стратегічним плануванням і складанням бюджету, в якості умови для реалізації бюджету заснованого на характеристи­ках. Влада робить кроки для досягнення цієї мети і викладаються деякі зауваження з приводу подальших заходів.

Ключові слова: державні фінанси, стратегічне планування, виконання бюджету, результати, загальні результати, показники ефективності.

Надійшла до редколегії 22.05.16

DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2016/183-6/5

References

  1. Richard D. Young (2005), “Perspectives on Strategic Planning in the Public Sector” Available at: http://www.ipspr.sc.edu/publication/ perspectives%20on%20Strategic%20Planning.pdf
  2. Robinson, M. (2008), “Performance-based Budgeting”, Manual, Training Materials, Centers for Learning on Evaluation and Results (CLEAR) Available at: http://www.theclearinitiative.org/PDFs/CLEAR_PB_Manual.pdf
  3. Robinson, M. (2007), “Performance Budgeting-Linking Funding and Results”;International Monetary Fund
  4. Diamond J. (2005), Establishing a Performance Management Framework for Government, IMF Working Paper (WP/05/50), Available at: http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2005/wp0550.pdf http://dx.doi.org/10.5089/9781451860696.001
  5. Diamond J. (2003), Performance budgeting: managing the reform process, IMF Working Paper (WP/03/33), Available at: https://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2003/wp0333.pdf _http://dx.doi.org/10.5089/9781451845204.001_
  6. Shah A. (2007), Budgeting and budgetary institutions, World Bank, Washington DC, Available at: http://siteresources.worldbank.org/ PSGLP/Resources/BudgetingandBudgetaryInstitutions.pdf
  7. Cho, Incheul (2010), “The impact of Korean performance budgeting on budgetary programmes”. Ph.D. thesis, University of Birmingham. Available at: http://etheses.bham.ac.uk/988/
  8. Order N385 (July 8, 2011), Tbilisi of the Minister of Finance of Georgia on Confirmation of Methodology to Make a Program Budget http://mof.ge/show_law.aspx?id=706 (Available only Georgian)
  9. Budget Code of Georgia (2009) http://mof.ge/show_law.aspx?id=711 (Available only in Georgian)
  10. Government of Georgia (2014) “Social-Economic Development Strategy – Georgia 2020” http://gov.ge/files/382_42949_233871_400-1.pdf (Available only in Georgian)
  11. Resolution No 244 (July 6, 2012) Provision of the Chancellery of the Government of Georgia Available at: http://gov.ge/index.php?l ang_id=ENG&sec_id=150
  12. The State Audit Office of Georgia (2015) Report on budget execution http://sao.ge/audit/report-on-budget-execution/2015 (Available only in Georgian)
  13. Government of Georgia (2015), “Policy Planning System Reform Strategy and Action Plan” http://gov.ge/files/pdf (Available only in Georgian)

Завантажити