А. Старостіна, д-р екон. наук, проф., В. Кравченко, канд. екон. наук, доц. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ НАБЛИЖЕННЯ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОЇ МОДЕЛІ СПОЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ ЗА РАХУНОК ЗМЕНШЕННЯ РИЗИКІВ УКРАЇНСЬКИХ СПОЖИВАЧІВ НА РИНКУ ВИНА

Розглянуто розвиток теоретичних засад концепції сприйманого ризику. Наведено методологію проведення мар­кетингового дослідження сприйманих ризиків на ринку сухого вина м. Києва. Визначено пошукові питання, гіпотези, відповідність питанням анкети і методи статистичної перевірки гіпотез маркетингового дослідження. Визначена оцінка покупців сухого вина окремих компонентів сприйманого ризику та стратегій їх зниження. Для підвищення культури споживання алкоголю українськими споживачами запропоновано конкретні напрями розробки продуктово- риникової стратегії, які враховують оцінку сприйманих ризиків та стратегій їх зменшення.

Ключові слова: маркетингові дослідження; споживчі ризики; сприймані ризики; ринок вина.

Надійшла до редколегії 20.09.16

DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2016/186-9/5

References

  1. Starostina A., Kravchenko V. (2015). Marketynhovi doslidzhennia: vyznachennia mety ta praktyka rozrobky ankety (na prykladi ryzykiv spozhyvachiv na rynku vyna) // Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. – 8. – p. 6-12 (Ukrainian) https://doi.org/l0.17721/1728-2667.2015/173-8A1
  2. Global status report on alcohol and health (2014) [Text] / World Health Organization. – Geneva: WHO, 2014. – XIV, 376 p.: fig., tab. – p.245
  3. Patterns of drinking score Global Health Observatory (GHO) data WHO. Available at: http://www.who.int/gho/alcohol/consumption_patterns/ drinking_score_patterns/en/
  4. Bauer, R.A. (1960). “Consumer behavior as risk taking” in Hancock, R.S. (Ed.), Dynamic Marketing for a Changing World, Proceedings of the 43rd Conference of the American Marketing Association, pp. 389-98.
  5. Vincent-Wayne Mitchell (1999). Consumer perceived risk: conceptualisations and models. Manchester School of Management, UMIST, Manchester, UK European Journal of Marketing, Vol. 33 No. 1/2, pp. 163-195, MCB University Press.
  6. Alden D. L., Stayman D. M. and Hoyer W. D. (1994) Evaluation strategies of American and Thai consumers, Psychology & marketing, Vol. 11 No. 2, pp.145 – 161.
  7. Frewer L. J., Shepherd R. and Sparks P. (1994) Biotechnology and food production: knowledge and perceived risk. – British Food Journal, Vol. 96 No. 9, pp. 26-32.
  8. V-W. Mitchell & M. Greatorex (1993) Risk Perception and Reduction in the Purchase of Consumer Services, The Service Industries Journal, 13:4, 179­200, DOI: 10.1080/02642069300000068
  9. Jasper, C.R. and Ouellette, S.J. (1994), “Consumers’ perception of risk and the purchase of apparel from catalogs”, Journal of Direct Marketing, Vol. 8 No. 2, pp. 23-36.
  10. Vincent-Wayne Mitchell (1990). Industrial Risk Reduction in the Purchase of Microcomputers by Small Businesses, UMIST, Manchester, UK European Journal of Marketing, No. 5, pp. 7-19, MCB University Press.
  11. Anne-Sophie Cases (2002). Perceived risk and risk-reduction strategies in Internet shopping The International Review Of Retail, Distribution And Consumer Research Vol. 12 , Iss. 4, p. 375-394.
  12. Gotlib, N. I. (1999). Klassifikatsiya riskov v lichnom potreblenii / N. I. Gotlib // Sotsis. – № 8. – S.139-141. (Russian)
  13. V. Vasilenko (2009). Potrebitel’skij risk: zdorov’e, den’gi, dushevnoe ravnovesie / // Izvestiya vysshikh uchebnykh zavedenij. Povolzhskij region. Obshhestvennye nauki. – № 1. – S. 38-43. (Russian)
  14. Ryzhkova Marina Vyacheslavovna (2012) “Analiz sistemy ogranichenij potrebitel’skogo vybora” Izvestiya Tomskogo politekhnicheskogo universiteta, № 321. Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/analiz-sistemy-ogranicheniy-potrebitelskogo-vybora (data obrashheniya: 14.10.2016). (Russian)
  15. Chekchurina Ekaterina Valer’evna (2004). Ekonomicheskoe povedenie potrebitelya v usloviyakh riska na rossijskom rynke: Dis. … kand. sotsiol. nauk: 22.00.03: Moskva, 173 c. RGB OD, 61:04-22/100-X (Russian)
  16. Kogan, N., & Wallach, M. A. (1964). Risk taking: A study in cognition and personality. New York: Holt, Rinehart & Winston.
  17. Cunningham, S.M. (1967). “The major dimensions of perceived risk”, in Cox, D.F. (Ed.), RiskTaking and Information Handling in Consumer Behavior, Graduate School of Business Administration, Harvard University Press, Boston, MA, pp. 82-108.
  18. Stone, R.N. and Winter, F.W. (1987). “Risk: is it still uncertainty times consequences?”, in Belk, R.W. et al. (Eds), Proceedings of the American Marketing Association, Winter Educators Conference, Chicago, IL, pp. 261-5.
  19. Vincent-Wayne MitchellMike Greatorex, (1988),”Consumer Risk Perception in the UK Wine Market”, European Journal of Marketing, Vol. 22 Iss 9 pp. 5
  20. Meehee Choa, Mark A. Bonnb,Sora Kangc (2014) Wine attributes, perceived risk and online wine repurchase intention: The cross-level interaction effects of website quality International Journal of Hospitality Management Volume 43, October 2014, Pages 108-120; Nelson Barber, Joseph Ismail, and D. Christopher Taylor (2007) Label Fluency and Consumer Self-Confidence Journal Of Wine Research Vol. 18 , Iss. 2,2007
  21. For more details see: Starostina A.O. (2012) Marketynhovi doslidzhennia natsionalnykh i mizhnarodnykh rynkiv. – K.: TOV “Lazaryt-Polihraf”, – 480 s. 357-359 (Ukrainian)
  22. The Hofstede centre. National Culture. Available at: http://geert-hofstede.com/national-culture.html
  23. The Hofstede centre. Cultural tools. Country comparison. Available at: http://geert-hofstede.com/ukraine.html
  24. Starostina A.O. (2003) Spryimani ryzyky: praktyka analizu/ A.O. Starostina, V.A. Kravchenko. Marketynh v Ukraini №4 s. 48-5 (Ukrainian)
  25. Starostina, A. O. (2005) Promyslovyi marketynh: teoriia, svitovyi dosvid, ukrainska praktyka.: pidruchnyk / A. O. Starostina, A. O. Dlihach, V. A. Kravchenko. – K.: Znannia, – 764 s. (Ukrainian)

Завантажити