Е. Кахя Озиірмідокуз, канд., екон, наук, доц. Ерджияз університет, Туреччина, Е. Стойка, викладач, канд. екон. наук “Лучіан Блага” Університет, Сібіу, Румунія АНАЛІЗ ДУМОК ТУРЕЦЬКИХ СПОЖИВАЧІВ НА БАЗІ АНАЛІЗУ ЕМОЦІЙ

Фірми повинні управляти зворотним зв’язком з їх клієнтами, щоб вони могли адаптуватися до швидких змін у навколишньому середовищі. Вони повинні взаємодіяти зі своїми клієнтами, щоб зрозуміти їх і перетворити свою думку в корисні знання. Розуміння почуттів клієнтів про продукт дає конкурентну перевагу фірмам за рахунок безперервного моніторингу ринку. Таким чином, вони мо-жуть генерувати вдосконалення стратегій про систему, щоб змінити сприйняття, які керують поведінкою клієнтів. Фірми можуть проглядати задоволенність своїх клієнтів в якості ключового інструменту для прийняття рішень. Це дослідження обчислює онлайн задоволення від продукту, використовуючи середні емоційні цінності валентних думок клієнтів. Ми аналізуємо думки турецьких споживачів про продукт протягом періоду 3-х місяців. Ми знаходимо середні онлайн валентні емо-ційні значення про продукту. Ми також визначили збільшення задоволеності протягом довгого часу. Згідно валентних значень думок, ми знайшли відносини між документами.

Ключові слова: пошук думок, емоційний аналіз, задоволеність, обробка природної мови, аналіз тексту.

Надійшла до редколегії 15.05.16

DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2016/189-12/6

References

  1. Abdel-Khalek, A. M., (2004) Happiness among Kuwaiti College Students. Journal of Happiness Studies, 5(1), p. 93­97. https://doi.org/10.1023/b:johs.0000021715.45981.40
  2. Bradley, M.M., Lang, P.J., (1999) Affective Norms for English Words (ANEW): Instruction Manual and Affective Ratings, Technical Report C-1, The Center for Research in Psychophysiology, University of Florida, Available at http://www.uvm.edu/~pdodds/teaching/courses/2009-08UVM-300/docs/others/everything/bradley1999a.pdf .
  3. Brew, A., Greene, D., Archambault, D., Cunningham, P., (2011) Deriving Insights from National Happiness Indices, In: 2011 IEEE 11th International Conference on Data Mining Workshops (ICDMW), IEEE International Conference on Data Mining series (ICDM’11), 11-14 December 2011, Vancouver, Canada, p.11-12. https://doi.org/10.1109/icdmw.2011.61
  4. Camillo, F.M., Tosi, M., Traldi, T., (2005) Semiometric Approach, Qualitative Research and Text Mining Techniques for Modelling the Material Culture of Happiness, Studies in Fuzziness and Soft Computing, Ed. by S. Sirmakessis, 185, Berlin: Springer, p. 79-92.
  5. Diener, E., Emmons, R.A., Larsen, R.J., Griffin, S., (1985) The Satisfaction with Life Scale, Journal of Personality Assessment, 49(1), p. 71-75.
  6. Dodds, P.S. and Danforth, C.M., (2010) Measuring the Happiness of Large-scale Written Expression: Songs, Blogs, and Presidents, J Happiness Stud, 11, p. 441-456. https://doi.org/10.1007/s10902-009-9150-9
  7. Dodds, P.S., Clark, E.M., Desu, S., Frank, M.R., Reagan, A.J. et al., (2015) Human Language Reveals a Universal Positivity Bias, PNAS Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA, 112, p. 2389-2394.
  8. Fox, E., (2008) Emotion science. Basingstoke, England: Palgrave, Macmillian.
  9. Frey, B.S., Stutzer, A., (2001) Happiness and Economics: How the Economy and Institutions Affect Human Well­being, USA: Princeton University Press.
  10. Hills, P., Argyle, M., (2002) The Oxford Happiness Questionnaire: A Compact Scale for the Measurement of Psychological Well-being, Personality and Individual Differences, 33, p.1073-1082.
  11. Jalloh, A., Flack, T., Chen, K., Fleming, K., (2014) Measuring Happiness: Examining Definitions and Instruments, Illuminare: A Student Journal in Recreation, Parks, and Leisure Studies 12(1), p. 59-67.
  12. Kahneman, D., Krueger, A.B., Schkade, D.A., Schwarz, N., Stone, A.A., (2004) A Survey Method for Characterizing Daily Life Experience: The Day Reconstruction Method, Science, 306(5702), p. 1776-1780.
  13. Kamvar, S.D., Harris, J., (2010) We feel fine and searching the emotional web”, In: Proceedings of the WSDM’11, February 9-12, 2011, ACM 978-1-4503-0493-1/11/02, Hong Kong: China.
  14. Kenny, C., (2015) Pozitif Dü§ünmenin Ekonomik Gücü, Bloomberg Businessweek Türkiye, 18-24 (1), p. 20-21.
  15. Lyubomirsky, S., Lepper, S., (1999) A Measure of Subjective Happiness: Preliminary Reliability and Construct Validation. Social Indicators Research, 46, p.137-155.
  16. Manning, C.D., Raghavan, P., Schütze, , (2008) Introduction to Information Retrieval, Cambridge University Press. Available at http://www-nlp.stanford.edu/IR-book/ .
  17. Mogilner, C., Kamvar, S.D., Aaker, J., (2011) The Shifting Meaning of Happiness, Social Psychological and Personality Science, p.1-8.
  18. Mostafa, M.M., (2013) More than words: Social networks’ TM for Customer Brand Sentiments, Expert System with Applications, 40, p.4241-4251. https://doi.org/10.10167j.eswa.2013.01.019
  19. Neugarten, L., Havinghurst, R.J., Tobin, S.S., (1961) The Measurement of Life Satisfaction, Journal of Gerontology, 16, p.134-143.
  20. Pitic, A., Bucur, C., Stoica, E.A., (2013) Automatic Classification of Messages in Social Media, Case Study for Romanian Language, In: Proceedings of the 1st International Conference for Doctoral Students, IPC 2013, Sibiu, Romania, p.760-769.
  21. Stoica, E.A., Kahya Özyirmidokuz, , (2015) Mining Customer Feedback Documents, International Journal of Knowledge Engineering, 1(1), p.68-71. https://doi.org/10.7763/ijke.2015.v1.12
  22. Stoica, E.A., Pitic A.G, Calin B., (2014) New Media E-marketing Campaign. Case Study for a Romanian Press Trust, Procedia Economics and Finance, 16, p. 635 -640. https://doi.org/10.1016/s2212-5671(14)00851-x
  23. Stoica, E.A., Pitic, A., Mihaescu, L., (2013) A Novel Model for E-Business and E-Government Processes on Social Media, In: Proceedings of the International Economic Conference of Sibiu 2013 Post Crisis Economy: Challenges and Opportunities, IECS 2013, Procedia Economics and Finance, 6, p.760- 769.
  24. Surowiecki, J., (2005) The Wisdom of Crowds. Random House LLC.
  25. Thelwall, M., Buckley, K., Paltoglou, G., (2011) Sentiment in Twitter Events, Journal of the Americal Society for Information Science and Technology, 62(2), p. 406-418.
  26. Ura, K., Alkire, S., Zangmo, T., Wangdi, K., (2012) A Short Guide to Gross National Happiness Index, The Centre for Bhutan Studies, Available at http://www.grossnationalhappiness.com/wp-content/uploads/2012/04/Short-GNH-Index- edited.pdf.
  27. Veenhoven, R, (2012a) World database of happiness: Continuous register of scientific research on subjective appreciation of life. Netherlands: Erasmus University Rotterdam.
  28. Veenhoven, , (1984) Conditions of Happiness. Dordrecht, Netherlands: Kluwer (now Springer).
  29. Veenhoven, , (2012b) Bibliography of Happiness. (Section F ‘Happiness and Society’), World database of happiness, Netherlands: Erasmus University Rotterdam.
  30. Yassine, M., Hajj, H., (2010) A Framework for Emotion Mining from Text in Online Social Networks, In: 2010 IEEE International Conference on Data Mining Workshops, p. 1136-1142.
  31. You, S., DesArmo, J., Joo, S., (2013) Measuring Happiness of US Cities by Mining User-generated Text in Flickr.com: A Pilot Analysis, In: Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, November 1­6, 2013, Montreal, Quebec, Canada, 50(1), p.1-4. https://doi.org/10.1002/meet.14505001167

Завантажити