В. Журило, канд. екон. наук, доц. Київський національній університет імені Тараса Шевченка, Київ СТРУКТУРІЗАЦІЯ ТИПІВ ЛОЯЛЬНОСТІ СПОЖИВАЧІВ НА УКРАЇНСЬКОМУ РИНКУ ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНИХ ТОВАРІВ

У статті розглянуто теоретико-практичні засади формування споживчої лояльності, надано авторське бачення поняття “лояльність споживача до бренда”. Визначено детермінанти, що впливають на формування лояльності та виокремлено такі групи: поведінкові, перцепційні, маркетингові та індивідуальні детермінанти. На основі типологізації купівельної поведінки українських споживачів на ринку високотехнологічних товарів, складеної за результатами маркетингових досліджень, запропоновано типи лояльності споживачів на зазначеному ринку.

Ключові слова: лояльність споживачів; детермінанти лояльності; споживча поведінка; тип лояльності; товари високих технологій.

Надійшла до редколегії 16.01.17

DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2017/190-1/1

References

  1. Rayheld, F. (2013). Sincere loyalty. The key to winning customers. M: Mann, Ivanov and Ferber, 304.
  2. Zinkevich, A. (2014). Library of marketer. Customer conveyor: how to attract and retain. From Marketing Encyclopedia [website]: http://www.marketing.spb.ru/lib-comm/belt_system.htm.
  3. Rafael, M. (2002). How to win a customer. S-Pb.: Publishing house “Peter”, 352.
  4. Aaker, D. (2007). Strategic Market Management. S-Pb.: Publishing house “Peter”, 496.
  5. Dik, A., Basu, K. (1994| Customer Loyalty: Toward an integrated Conceptual Framework. Journal of the Academy of Marketing science, 22 (2), 99-13.
  6. Oliver, R. (1993). Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response. Journal of Consumer Research, 20 (3), 418-430. DOI: http://dx.doi.org/10.1086/209358.
  7. Oliver, R. (1997). A Behavioral Perspective on the Consumer. New York : McGraw-Hill Inc, 214.
  8. Rayheld, F., Til, T. (2005). Loyalty Effect: The driving forces of economic growth, profits and value. M: Vilyams, 342.
  9. Griffin, J. (2002). Customer Loyalty: how to Earn it, how to keep it. Jossey-Bass. A Wiley Imprint.
  10. Hofmeyr, J., Rice, B. (2000). Commitment-Led Marketing. John Wiley & Sons Ltd, 299.
  11. Dligach, A. (2005). Why customers go away and how to stop them? PR in Russia, 2, 17-24.
  12. Tsisar, A. (2002). Customer Loyalty: definitions, measurement methods, methods of control. Journal Marketing and marketing research in Russia, 5 (41), 55-61.
  13. Dymshits, M. (2007). Customer Loyalty: re-purchase mechanism. : Vershina, 196.
  14. Jones, T., Sasser, E. (1995). Why Satisfied Customers Defect. Harvard Business Review (November-December ), 88-99.
  15. Smith, R.E., Wright, W.F., (2004). Determinants of Customer Loyalty and Financial Performance. Journal of Management Accounting Research, 16 (1), 183-205. DOI: http://dx.doi.org/10.2308/jmar.2004.16.1.183.
  16. Bloemer, J., Ruyter, K., Peeters, P. (1998). On the relationship between financial institutions image, quality, satisfaction and loyalty. International Journal of Bank Marketing, 16 (7), 276-286.
  17. Kassim, N.M., Abdullah, N.A. (2010). Customer Loyalty in e-Commerce Settings: An Empirical Study. Electronic Markets, 18 (3), 275-290. DOI: 10.1080/10196780802265843.
  18. Hume, M., Mort, S. (2010). The consequences of appraisal emotion, service quality perceived value and customer satisfaction on repurchase intent in the performing arts. The Journal of Services Marketing, 24 (2), 170-182.
  19. Cahill, D. (2007). Customer loyalty in third party logistics relationships: findings from studies in Germany and the USA. New York: Springer.
  20. Verhoef, P.C., Langerak, F., Donkers, B. (2007). Understanding brand and dealer retention in the new car market: the moderating role of brand tier. Journal of Retailing, 83, 97-113. DOI: 10.1016/j.jretai.2006.10.007.
  21. Ball, D., Coelho, P., Machas, A. (2004). The Role of Communication and Trust in Explaining Customer Loyalty: An Extension to the ECSI Model. European Journal of Marketing, 38 (9/10), 1272-1293.
  22. Rai, A., Srivastava, M. (2014). Customer Loyalty: Concept, Context and Character. McGraw-Hill Education, 320.
  23. Schiffman, L., Kanuk, L. (2004). Consumer Behavior. (8th ed.). Pearson Prentice Hall, 587.

Завантажити

  • pdf 190-6-12
    File size: 372 kB Downloads: 1035