А. Санько, проф. Університет штату Колорадо, Глабал Кампус, США ПЕРЕТВОРЕННЯ СПОЖИВАННЯ І ЙОГО НАСЛІДКИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКОГО ТОВАРИСТВА

Розглянуто зміни структури споживання в українському суспільстві за останні 25 років, а також проаналізовано вплив цієї трансформації на українських споживачів. Досліджено ринкові сили та їхній вплив на поведінку споживачів. І, нарешті, зроблено висновок про те, що ринкові сили, які концентруються на українському ринку, привели до трансформації моделей споживання і поведінки споживачів. У науковому дослідженні також представлено критичний аналіз наслідків для українського суспільства і можливих варіантів ринкових моделей.

Ключові слова: споживання, споживча поведінка, український споживач, українська економіка, українське суспільство.

Надійшла до редколегії 18.02.2017

DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2017/191-2/6

References

  1. The State Statistics Service of Ukraine. (2016). Economic and Financial Data for Ukraine. Retrieved from: http://www.ukrstat.gov.ua
  2. The National Bank of Ukraine. (2016). Macroeconomic indicators. Retrieved from: https://bank.gov.ua/control/ en/publish/article?art_id=24038763&cat_id=47389
  3. Fleur J.M. Laros, Jan-Benedict E.M. Steenkamp (2005). Emotions in consumer behavior: a hierarchical approach. Journal of Business Research 58 (2005) 1437-1445.
  4. Roberts, J., Gwin, C., Carlos. R. M. (2004). The Influence of Family Structure on Consumer Behavior: A Re-Inquiry and Extension of Rindfleisch et.al (1997) in Mexico. Journal of Marketing Theory and Practice; Winter 2004; 12, 1.
  5. Tobacyk J. Babin B., Attaway J., Socha S., Shows D., James K. ( 2011). Materialism through the eyes of Polish and American consumers. Journal of Business Research 64 (2011) 944-950.
  6. Tomer, J. (2002). Intangible Factors in the Eastern European Transition: A Socio-Economic Analysis. PostCommunist Economies, Vol. 14, No. 4, 2002.
  7. Tsalikis, J., Seaton, B. (2008). Consumer Perceptions of Business Ethical Behavior in Former Eastern Block Countries. Journal of Business Ethics (2008) 82:919-928.
  8. Ukraine GDP (1987-2016). Retrieved from: http://www.tradingeconomics.com /ukraine/gdp.
  9. And the World’s Most Miserable Economies Are. Retrieved from: http://www.nationalreview.com/corner/430861/
  10. The 15 Most Miserable Economies in the World. Retrieved from: http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03- 02/the-15-most-miserable-economies-in-the-world.
  11. Structure of total expenditure (1999-2013). Retreived from: https://ukrstat.org/en
  12. Maslow, A.H. (1943). A theory of human motivation. Psychological Review. 50 (4): 370-96. doi:10.1037/h0054346 – via psychclassics.yorku.ca
  13. Solomon, M.R. (1983). “The World of Products as Social Stimuli: A Symbolic Interactionism Perspective”, Journal of Consumer Research, 10, December, pp. 319-329
  14. Solomon, M.R. (1995). Consumer Behaviour, 3rd Ed., Prentice Hall Stayman, D.M. and Deshpande, R. (1989), “Situational Ethnicity and Consumer Behaviour”, Journal of Consumer Research, 16, December, pp. 361-371.
  15. Belk, R.W. (1974). “An Exploratory Assessment of Situational Effects in Buyer Behaviour”, Journal of Marketing Research, 11, May, pp. 156-163.
  16. Belk, R. W. (1988). “Possessions and the Extended Self’, Journal of Consumer Research, 15, September, pp. 139-168.
  17. Skinner, B.F. (1938). The Behaviour of Organisms, New York, Appleton- Century-Crofts. In East, R. (1990), Changing Consumer Behaviour, Cassell Educational Limited
  18. Slife, B.D. and Williams, R.N. (1995). What”s Behind The Research? Discovering Hidden Assumptions in the Behavioural Sciences, Sage: California

Завантажити