Г. Харламова, ORCID iD 0000-0003-3614-712X, канд. екон. наук, доц. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, О. Гуменна, ORCID iD 0000-0002-3725-5272, канд. екон. наук, доц., декан Національний університет “Києво-Могилянська академія”, Київ КРЕАТИВНІСТЬ ВРЯТУЄ: УРОКИ ДЛЯ УКРАЇНИ

Досліджується роль креативного підходу до ділової активності й економічного розвитку в цілому. Розглянуто сутність творчих галузей і динаміка розвитку креативних індустрій у США та Європейському Союзі. Також досліджено етап становлення та розвитку креативної економіки в Україні.
За допомогою економетричної моделі автори проаналізували зв’язок між витратами населення на культурно-розважальні заходи та п’ятьма факторами – заробітною платою, рівнем ВВП (за витратами), кількістю місць проведення дозвілля, кількістю зайнятих у культурній сфері та відсотковою ставкою за кредитами. За результатами аналізу було визначено, що найбільший вплив на результативний показник (витрати населення на культурно- розважальні заходи) мають два фактори – заробітна плата (доходи населення) та рівень ВВП. При цьому модель є статистично надійною.
Для розвитку творчої економіки України пропонується стимулювати систему заходів, яка охоплює економічні, культурні та соціальні чинники, пов’язані із проблемами технологій, інтелектуальної власності й туризму. Ці заходи допоможуть досягти запланованої частки креативних індустрій на рівні понад 40 % ВВП до 2030 р.

Ключові слова: креативність; креативні кластери; креативна економіка; креативні індустрія, модель, Україна.

Received: 01/12/2017

1st Revision: 09/12/2017

Accepted: 12/12/2017

DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2018/196-1/11

References

  1. Svydruk, I., 2012. Kreatyvnyjmenedzhment. Kyiv: Centr uchbovoyi literatury, p. 224.
  2. Biz.liga.net. 2018. Samoobrazovanye – byznes forumbi, trenynhy y semynarbi v Ukrayne. [online] Available at: http://biz.liga.net/upskill/all/ stati/3225018-budushchee-obrazovaniya-uroki-neopredelennosti.htm [Accessed 9 Jan. 2018].
  3. Marketing.spb.ru. 2018. Floryda R. Kreatyvnyj klass. Lyudy, kotorye sozdayut budushhee. [online] Available at: http://www.marketing.spb.ru/lib-around/Creative_class.htm [Accessed 9 Jan. 2018].
  4.  Henley, J. (2018). ‘We can take it almost anywhere’: how Brexit threatens the UK’s creative industries. [online] the Guardian. Available at: https://www.theguardian.com/politics/2017/oct/19/we-can-take-it-almost-anywhere-how-brexit- threatens-the-uks-creative-industries [Accessed 9 Jan. 2018].
  5. Hokyns, J. YouTube. 2018. Vystuplenie na TED “Kreatyvnaya ekonomyka”. [online] Available at: https://www.youtube.com/watch?v=rCqhnIpQ_Xw [Accessed 9 Jan. 2018].
  6. Scott, A.J., 2005. On Hollywood. The Place, the Industry, Princeton, Princeton.
  7. Cooke, P., 2002. Knowledge Economies. Clusters, learning and cooperative advantage, Routledge Studies in International Business and the World Economy.
  8. Cooke P., and Lazzeretti L. (eds.), 2008. Creative cities, cultural clusters and local economic development, Cheltenham, UK, Edward Elgar.
  9. Florida R., 2008. Who’s Your City?: How the Creative Economy Is Making Where You Live the Most Important Decision of Your Life, Basic Books, Random House.
  10. Boix, R., and Lazzeretti, L., 2012. Las industrias creativas en Espana: unapanoramica, Investigaciones Regionales, vol. 22, pp. 181-206.
  11. Maskell P., and Lorenzen M., 2004. The cluster as market organization, in Urban Studies, vol. 41 (5-6), 991-1009.
  12. Florida R., 2002. The Rise of the Creative Class, New York, Basic Books.
  13. De Propris, L., Chapain, C., Cooke, P., MacNeill S., and Mateos-Garcia, J., 2009. The geography and creativity, Report 27, NESTA, UK.
  14. Mendez, R., Michelini, J. J., Prada J., and Tebar, J., 2012. Econoirna creativa y desarrol lourbano en Espana: una aproximacion a suslogica sespaciales”, EURE, Santiago [online]. 2012, vol. 38, num. 113, pp. 5-32.
  15. Ministerio de Cultura, 2014. Anuario de estadfsticas culturales, Madrid, Ministerio de Educacion, Cultura y Empleo.
  16. Aguiar Losada, E., 2014. Las industrias culturales y creativas en Espana, UAM-Accenture Working Paper.
  17. Emilia, J., Vergil, V., & Monica, T., 2008. The impact of cultural-creative industries on the economic growth-a quantitative approach. Annals of the University of Oradea, Economic Science Series, 17(2).
  18. Bakhshi, H., Lee, N., & Mateos-Garcia, J. (2013). Capital of culture? An econometric analysis of the relationship between arts and cultural clusters, wages and the creative economy in English cities (pp. 190-216). Brookings Institution Press.
  19. Serra, D., 2018. Location determinants of creative industries: An application to Local Labour Systems. [online] Available at: https://goo.gl/DL94tR [Accessed 9 Jan. 2018].
  20. 5 channel. 2018. Hlobalnyj indeks kreatyvnosti: Ukrayina stala 45-yu zi 139 krayin. [online] Available at: http://www.5.ua/suspilstvo/Hlobalnyi-indeks-kreatyvnosti-Ukraina-stala-45iu-zi-139-krain-95726.html [Accessed 9 Jan. 2018].
  21. Zhylinskaya, O., 2017 Ukrayina 2030: Doktryna zbalansovanoho rozvytku. Lviv, Kalvariya.
  22. Skavrons”ka, I.V., Honcharuk, A.O., 2016. Tendenciyi rozvytku kreatyvnyx industrij v krayinax Yevropejs”koho Soyuzu. Molodyj vchenyj, (4), 201-204. [online] Available at: http://molodyvcheny.in.ua/fNes/joumal/2016M/48.pdf. [Accessed 9 Jan. 2018].
  23. UNCTAD. http://unctadstat.unctad.org/wds/TableViewer/tableView.aspx.
  24. Zhurovskyj M., 2016 Forsajt ta pobudova stratehiyi socialno-ekonomichnoho rozvytku Ukrayiny na serednostrokovomu (do 2020 roku) i dovhostrokovomu (do 2030 roku) chasovyx horyzontax. Kyyiv, NTUU “KPI imeni Ihorya Sikorskoho”, Politexnika.
  25. Ey.com. 2018. Cultural times. The first global map of cultural and creative industries December 2015. [online] Available at: http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ey-cultural-times-2015/$FILE/ey-cultural-times-2015.pdf [Accessed 9 Jan. 2018].
  26. World Creative. 2018. The Cultural and Creative Industries Study. [online] Available at: http://www.worldcreative.org/ [Accessed 9 Jan. 2018].
  27. Gov.uk. 2018. Creative Industries Economic Estimates. January 2016. [online] Available at: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/523024/Creative_Industries_Economic_Estim ates_January_2016_Updated_201605.pdf [Accessed 9 Jan. 2018].
  28. Www3.weforum.org. 2018. Factors for enabling the creative economy. [online] Available at: http://www3.weforum.org/docs/WEF_2016_WhitePaper_Enabling_the_Creative_Economy.pdf [Accessed 9 Jan. 2018].
  29. Creative.novascotia.ca. 2018. Creative economy: literature review. [online] Available at: https://creative.novascotia.ca/sites/default/files/files/CreativeEconomyLiteratureReview.pdf [Accessed 9 Jan. 2018].
  30. Creative.novascotia.ca. 2018. The Creative Economy: Key Concepts and Literature Review Highlights. [online] Creative.novascotia.ca. Available at: https://cch.novascotia.ca/sites/default/files/inline/documents/creative-economy-synthesis_201305.pdf [Accessed 9 Jan. 2018].
  31. Skavronska, I. V., 2017. Creative Industries in Ukraine: Analysis and Prospects of the Development, Economics and Sociology, Vol. 10, No. 2, pp. 87-106. DOI: 10.14254/2071-789X.2017/10-2/7.

Завантажити