Модель інноваційного розвитку сучасного підприємства

Автори: Т. Нагачевська, ORCID ID 0000000257711925, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та маркетингу, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна.
О. Пригара, ORCID ID 000000028444819X, кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та маркетингу, Ки- ївський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна.

Анотація: Розкрито сутність та види моделі інноваційної розвитку підприємства. Наведена порівняльна характеристика моделей інноваційного розвитку підприємства. Запропоновано підхід до формування інноваційної м оделі розвитку підприємства через системну інтеграцію чинників внутрішнього та зовнішнього середовища діяльності підприємс- тва. Виявлено джерела інноваційних ідей в контексті внутрішнього середовища – на ланках ланцюга створення вар- тості на підприємстві, а також в рамках зовнішнього середовища. Розкрито напрями використання можливостей розвинутої інноваційної інфраструктури для ефективної організації інноваційного процесу підприємства. Обґрунто- вано практичні рекомендації для підприємств щодо моделювання та вдосконалення організаційно-управлінських ме- ханізмів інноваційної діяльності для прискорення економічного розвитку.

Ключові слова: модель, підприємство, інноваційний розвиток, джерела інноваційних ідей, механізми інноваційної діяльності

Received: 24/02/2018

1st Revision: 21/05/2018

Accepted: 18/09/2018

DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2018/200-5/5

References

1. Godin Benoit, 2006. The Linear Model of Innovation: The Historical Construction of anAnalyticalFramework. Science, Technology & Human Values, 2006, 31, pp.639-667. DOI: https://doi.org/10.1177/0162243906291865.
https://doi.org/10.1177/0162243906291865
 
2. Rothwell Roy, 1994. Towards the Fifth-generation Innovation Process: InternationalMarketingReview,Vol.11, No 1,1994,pp.7-31. DOI: https://doi.org/10.1108/02651339410057491.
https://doi.org/10.1108/02651339410057491
 
3. Tidd, J., Bessant, J. and Pavitt, K., 2005. Managing innovation: Integrating technological, marketandorganizational change, 3rd edition. John Wiley & Sons. – 602 p.
 
4. Porter M. E.,1985. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. – NewYork: Harvard Business Review, p.38.
 
5. Bosch Group of Companies Website. – Source: http://www.bosch.ua/language1/for-journalists/press/innovation- automotive/index.html.
 
6. Boldyreva L.M. Innovations in logistics: theoretical-methodological and practical aspects. – Source: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Ekonk/2011…/1_2011.pdf.
 
7. Innovation alliances. Research in Germany.- Source: http://www.research-in-germany.de/research- landscape/rpo/networks-and-clusters/41832/10-3-innovation-alliances.html.
 
8. Science parks of Ukraine. – Source: http://mon.gov.ua/activity/innovaczijna-diyalnist-ta-transfer-texnologij/naukovi- parki/pro-naukovi-parki.html.
 
9. Science Parks Kyiv Taras Shevchenko University. – Source: https://scp.knu.ua/ua/pro-korporatsiiu.
 
10. About technological parks. – Source: http://mon.gov.ua/activity/innovaczijna-diyalnist-ta-transfer-texnologij/ iii.-texnologichni-parki/pro-texnologini-parki.html.
 
11. Industrial parks in Ukraine. – Source: http://www.me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-UA&id=6463d3ba-aa13-4e54- 8db9-0f36642c43d9&tag=IndustrialniParkiVUkraini.
 
12. Innovative Management: Textbook for Academic Baccalaureate / S.V.Maltsev [and others], editedbyS.V.Maltseva. M.: Yurayt Publishing House, 2014 – 527 pp.
 
13. The Global Innovation Index 2017. – Source: https://www.globalinnovationindex.org/gii-2017-report.
 
14. Bazhal Yu.V. Bazhal Yu. M. The Development of Innovation Activity in the Knowledge Triangle “State– Universities
 
16. Ilyashenko S.M. Management of Innovative Development of Industrial Enterprises: Monograph / S. M. Ilyashenko,
 
17. A. Belovodskaya. – Sumy: University book, 2010. – 281 c.
 
18. Marketing/ Starostina A.O., Goncharova N.P., Krykavsky E.V. and others; ed.by Starostina A.O.- K.: Znannya, 2009. – 1070 p.
 
19. Fedulova L.I. Conceptual Principles of the Formation of the Innovation System of Enterprises / L.I.Fedulova // Actual Problems of Economics. – 2014. – No. 10. – P. 195-205.- Source:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2014_10_26.
 
20. Chervanov D.M., Zhylinska O.I. Innovations and Competitiveness: Mechanisms of Influence ontheMicro- and Macro-economic Levels // Innovations and Competitiveness: Problems of ScienceandPractice: monograph / under the constituents. Ed. Dr. Econ. Sciences, prof. Kyzyma M.O., Dr. Econ. Sciences, prof. Ponomarenko V. S. Kh.: V.D.”INZHEK”, 2012.
 
22. Prygara O., Yarosh-Dmitrenko L. Innovation Strategy of an Industrial Enterprise: Marketing Aspect // European Applied Sciences. Germany, 4 (2), 2013, – pp. 114-115.
 
23. Ustymenko M.V. International clusters in raising the innovative level of economic activity ofbusinessentities / Ustymenko M.V. // Bulletin of the Taras Shevchenko National Taras ShevchenkoUniversity ofKyiv / Taras Shevchenko Kyiv National University. Economy. – 2015. -№ 173.- p. 59-65. DOI: http://dx.doi.org/10.17721/1728-2667.2015/173-8/9
https://doi.org/10.17721/1728-2667.2015/173-8/9
 

Завантажити