Відповідність вищої освіти запитам “цифрових аборигенів”

Автори: В. Базилевич, ORCID ID 0000-0001-8030-8651, доктор економічних наук, професор, кафедри економічної теорії, макро- і мікро- економіки, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна
В. Осецький, ORCID ID 0000000281445313, доктор економічних наук, професор, кафедри економічної теорії, макро-і мікро- економіки, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна
І. Татомир, ORCID ID 0000-0002-3274-7083, кандидат економічних наук, доцент, Дрогобицький державний педагогічний уні- верситет Імені І. Франка, Дрогобич, Україна

Анотація: Досліджено критерії, за якими революціонізувала освіта від покоління 1.0 до 4.0. Проведено ґрунтовний аналіз наукових підходів еко- номістів щодо впливу цифрових технологій на поведінку молоді та вио кремлення “цифрових аборигенів” як покоління дітей, яке виро- сло в епоху інформаційних змін. Дано оцінку рисам, що притаманні новому поколінню молоді та здійснено їхній порівняльний аналіз із “цифровими імігрантами”. Визначено чинники, які передували збільшенню кількості “цифрових імігрантів” у країнах, що розвиваються, і найменш розвинутих країнах. Розглянуто нові для академічного ринку поняття “цифрові ковбої” та “цифрові кочівники”. Встановлено, що країни з найвищою часткою “цифрових аборигенів” – це країни з високим доходом і доходом вище середнього, до яких належать країни з дуже високими рівнями загального проникнення Інтернету, країни, що лідирують за індексом розвитку ІКТ (IDI), і країни з відносно високою часткою молодого населення. Запропоновано заходи, які б сприяли підтриманню “цифрових аборигенів” у їхніх освітніх праг- неннях та скороченню розриву з “цифровими імігрантами”.

Ключові слова: “цифрові аборигени”, “цифрові імігранти”, “цифрові кочівники”, “цифрові ковбої”, тінейджери, реверсивне наставництво

Received: 12/02/2019

1st Revision: 15/02/2019

Accepted: 20/02/2019

DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2019/202-1/1

References

  1. Kondakov 2016. “School of the 21st Century.” Institute of Mobile Educational Systems Education4.0, 27 р.
  2. Kelly F., McCain T. and Jukes I. 2009. “Teaching the Digital Generation: No More Cookie-CutterHigh Schools.”Melbourne: Hawker Brownlow Education, 143 р.
  3. Tapscott 2009. “Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World.” McGraw-Hill Education, 348 р.
  4. Kivunja C. 2014. “Theoretical Perspectives of How Digital Natives Learn.” International Journal of Higher Education Vol. 3, No. 1, pp 94-109https://doi.org/10.5430/ijhe.v3n1p94.
  5. Chris J. and Binhui S. 2011. The net generation and digital natives: implications for highereducation. The Higher Education Academy, 57 р.
  6. Prensky M. 2001. “Digital Natives, Digital Immigrants Part  2: Do They Really Think Differently?”, On the Horizon, Vol. 9, Issue: 6, 1-6. https://doi.org/10.1108/10748120110424843.
  7. Tapscott D., 2009. “Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World”. Publisher: McGraw-Hill Education, 348 р.
  8. Robinson K. 2011. “Out of Our Minds: Learning to be Creative”. Capstone Publishing Ltd, 225 р.https://doi:10.1111/1467-8705.00335.
  9. ‘Digital immigrants’ teaching ‘digital natives’- Berkman conference ponders universities’ digital future (2007). The Harvard gazette. June 7. URL: https://news.harvard.edu/gazette/story/2007/06/digital-immigrants-teaching-digital-natives/
  10. Viljakainen , Mueller-Eberstein M., 2011. No Fear: Business Leadership for the Digital AgeHardcover. Bargain Price. Publisher: Marshall Cavendish Corp/Ccb, 256 р.
  11. Slobodian 2017. Digital “Childhood, or why ‘natives’ learn differently?”: https://bokmal.com.ua/people/digital-natives (accessed December 9, 2018).
  12. Dorosh M. 2015. “Children and Technology: A Digital Pyramid”. Media sapiens. http://www.osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/kids/diti_i_tekhnologii_piramida_tsifrovoi_povedinki (accessed December 9, 2018).
  13. Regent      2018.     Newcomers    from     the     future     =     generation    Z.      How     to     understand     each other?http://nus.org.ua/view/prybultsi-z-majbutnogo-pokolinnya-z-yak-z-nymy-porozumitysya/ (assessedNovember 5, 2018).
  14. Riegel С., Mete R. 2018. Educational technologies for k-12 learners: what digital natives and digitalimmigrants can teach one Educational Planning Journal, 24(4), 49-58. https://doi.org/10.3102/00346543050003377.
  15. Measuring the Information Society (MIS) Geneva Switzerland: International Telecommunication Union. 254 р.
  16. Global Ecommerce Report Amsterdam: Ecommerce Foundation, 142 р.
  17. Statistics and Facts in the United States and Worldwide. 2018. https://uk.vpnmentor.com/blog/(accessed: November 12, 2018).
  18. Measuring the Information Society Report Geneva Switzerland: International Telecommunication Union, 274 р.
  19. UNFPA 2018. United Nations Population Fund. http://www.unfpa.org.ua/publications.html (accessed October 22, 2018).
  20. Measuring the information Report 2013. M. ITU Telecommunication Development Bureau, 42 p.
  21. Countries With The Most Personal Computers Per Capita 2017. URL: https://worldatlas.com/articles/countries- with-the-most-personal-computers-per-capita.html(Last accessed: 09.11.2018).
  22. World Development Report Digital dividends. International Bank for Reconstruction andDevelopment. The World Bank, 359 р. https://doi:10.1596/978-1-4648-0671-1.
  23. Finance 2017. “Research: In Ukraine, one family has 3 gadgets.” 2017https://news.finance.ua/ua/news/-/271540/doslidzhennya-v-ukrayini-na-odnu-simyu-prypadaye-3-gadzhety (accessed: November 12, 2018).
  24. Smartphones      “Smartphones,    mobile    gaming    tops     with     kids     in     Asia”.     http://kidscreen.com/ 2016/01/13/superawesome-report-finds-smartphones-mobile-gaming-tops-with-kids-in-asia/  (accessed: November 11, 2018).
  25. The 2017 Childwise Monitor Report. URL: http://kidscreen.com/2017/01/24/study-says-smartphones-dominate- childrens-media-experiences/ (accessed: 11.2018).
  26. Children in a Digital The state of the world’s children 2017. U-Report. United Nations Children’s Fund (UNICEF), 215 р.
  27. EU Kids Online 2017. EU Kids Online: findings, methods, recommendations. EuropeanCommission Safer Internet Programme, 2017, 48 р.
  28. Evaluating Global Digital Education: Student Outcomes Framework New York: OECD PISA. 116 р.

Завантажити

  • pdf 202-6-13
    File size: 619 kB Downloads: 3696