Автори: I-К. Попа, асп., ORCID ID 0000-0002-0001-4264, І. Четіна, д-р екон. наук, проф., ORCID ID 0000-0002-4772-4108, Бухарестський університет економічних досліджень, Бухарест, Румунія
Анотація: Галузь авіатранспортних послуг є однією з найбільш постраждалих через світову кризу, викликану новим коронавірусом COVID-19. Після стійкого зростання протягом останнього десятиліття, у цій галузі було зафіксовано падіння майже на 50 % в кінці першого кварталу 2020 року. З огляду на те, що ніхто не може приблизно визначити тривалість пандемії, дуже важко передбачити, скільки часу буде потрібно, щоб авіаперевезення повернулися до рівня січня 2020 р., а також скільки компаній оголосять про банкрутство або хто з них зможе адаптувати свої стратегії таким чином, щоб отримати прибуток. Частина глобальних операторів авіаперевезень зуміли оптимізувати свою діяльність, виконуючи в основному вантажні рейси, але навіть при цьому дуже велика частина флоту залишилася на землі. У статті звернено увагу на ситуацію, в якій опинилися авіаперевізники через півроку після початку пандемії COVID-19, і на те, які суми не були отримані деякими європейськими країнами всупереч прогнозам щодо поетапного відновлення польотів, і як авіакомпанії зможуть відповідати загальній політиці повернення або розробляти власні стратегії.
Ключові слова: авіатранспортні стратегії, криза COVID-19, маркетинг повітряного транспорту, маркетинговий прогноз.
Received: 17/02/2020
1st Revision: 26/02/2020
Accepted:20/03/2020
DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2020/209-2/6
References
- Andreas Spaeth, Coronavirus hits directly in the aviation industry, Available athttps://dw.com/ro/coronavirusul-love%C8%99te-direct-%C3% AEn-bran%C8%99a-avia%C8%9Biei/a-52619229
- Gabriel Barliga, Impact of COVID-19: Aviation Industry May Lose Over $ 100 Billion, Available at https://www.rero/impactul-covid-19- industria-aviatica-poate-pierde-peste-100-de-miliarde-de-dolari/
- Gans, , 2020, Economics in the Age of COVID-19, MIT Press, London UK;
- Joseph Aldy and W. Kip Viscusi, “Risk Regulation Lessons from Mad Cows,” Foundations and Trends in Microeconomics 8, no. 4 (2013): 231–313.
- Lau , et al., The association between international anddomestic air traffic and the coronavirus (COVID-19) outbreak, Journal of Microbiology, Immunology and Infection, Volume 53, Issue 3, June 2020, Pages 467-472.
- Pere Suau-Sanchez, Augusto Voltes-Dorta, Natàlia Cugueró- An early assessment of the impact of COVID-19 on air transport: Just another crisis or the end of aviation as we know it? Journal of Transport Geography, 2020; 86: 102749 DOI: 10.1016/j.jtrangeo.2020.102749
- Zizek, , 202, PANDEMIC !: Covid-19 Shakes the World. John Wiley & Sons.
- Airlines Could Increase Ticket Prices After COVID-19 Lockdown, https://www.moroccocom/2020/04/300961/airlines-could-increase- ticket-prices-after-covid-19-lockdown/
- Airlines Facing Rapid Cash Burn, Available at https://wwiata.org/ en/pressroom/pr/2020-03-31-01/
- COVID-19 impact on the European air traffic network, Available at https://www.eurocontrol.int/covid19#traffic-scenarios
- Passenger traffic fall in February most steep since 11, Available athttps://airlines.iata.org/news/passenger-traffic-fall-in-february-most-steep- since-911