Сучасні тренди в мотивації підприємництва: міждисциплінарний підхід

Автори: І. Мазур, д-р екон. наук, проф., ORCID ID: 0000-0002-2441-8001; В. Гура, канд. екон. наук, доц., ORCID ID: 0000-0002-7142-8149, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна; Х. Солодовнікова, канд. псих. наук, ORCID ID: 0000-0002-9169-9026, Інститут права Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Київ, Україна

Анотація: Розкрито сутність мотивації підприємців через типи інтелекту особистості та запропоновану систему мотивації підприємця. Досліджено мотиви підприємця і споживача. Запропоновано авторську систему мотивації підприємця. Обґрунтовано важливість творчої функції підприємництва в умовах четвертої промислової революції. Розглянуто клієнтоорієнтованість як важливу складову в мотивації сучасного підприємництва, проаналізовано клієнтоорієнтований підхід підприємця. Зазначено необхідність діджиталізації в підприємництві. Застосовано міждисциплінарний підхід у дослідженні сучасних трендів у мотивації підприємців.
Авторами запропоновано розширити вузькоспеціальну методологію дослідження та запровадити інтегральний
підхід, який дозволяє залучати методологію окремих сфер знань у процесі міждисциплінарного дослідження. Виявлено, що сучасний підхід до вивчення мотивації підприємця не дає можливості використання прогностичної функції науки, оскільки базується на тому, що сучасні дослідження мотивації підприємницької діяльності не враховують особливостей гендерної різниці.

Ключові слова: мотивація, система мотивації підприємця, міждисциплінарний підхід, клієнтоорієнтованість.

Recei ved: 11/07/ 2020
1st Revision: 03/08/2020
Accepted: 25/10/ 2020

DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2020/212-5/3

Список використаних джерел

1. Edgeworth F. Y. Mathematical Psychics: An Essay On the Application of Mathematics to the Moral Sciences / F. Y. Edgeworth. –
London : Kegan Paul, 1881.
2. Канеман Д. Думай медленно… решай быстро / Д. Канеман. – М. : Litres, 2020. – 656 c.
3. Katona G. Psychology and consumer economics / G. Katona // Journal of Consumer Research. – 1974. – С. 1–8.
4. Lambert C. The marketplace of perceptions / C. Lambert // Harvard Magazine. – 2006. – Т. 108. – №. 4. – С. 50.
5. McClelland D. C. Human motivation / D. C. McClelland. – CUP Archive, 1987.
6. THE Grumbling Hive: or, knaves Turn’d HONEST / B. Mandeville et al. – Printed in the year 1705.
7. Маслоу А. Мотивація і особистість / А. Маслоу. – СПб. : Євразія. – 1999. – 353 c.
8. Саймон Г. А. Теория принятия решений в экономической теории и в науке о поведении / Г. А. Саймон // Вехи экономической мысли : Т. 2. Теория фирмы / Под ред. В. М. Гальперина – СПб. : Экономическая школа, 2000 – С. 54–72.
9. Сьюэлл Карл. Клиенты на всю жизнь/ Карл Сьюэлл, Пол Браун ; пер. с англ. М. Иванова и М. Фербера. – М. :”Манн, Иванов и Фербер”, 2005. – 224 с.
10. Mill John Stuart. Essay On Some Unsettle Questions of Political Economy / John Stuart Mill. – London : Parker,1844.
11. Tversky A. Advances in prospect theory: Cumulative representation of uncertainty / A. Tversky, D. Kahneman // Journal of Risk
and uncertainty. – 1992. – Т. 5. – №. 4. – С. 297–323.
12. Херцберг Ф. Мотивация к работе / Ф. Херцберг, Б. Моснер, Б. Блох Снидерман ; пер. с англ. Д. А. Куликов. – Москва : Вершина,.
2007. – 240 с.: ил., табл.
13. Шваб Клаус. Четвертая промышленная революция: пер. с англ. / Клаус Шваб. – М. : Издательство “Э”, 2017. – 208 с.
14. Гаєк Ф. Економічна політика і верховенство права. Лібералізм: антологія / Ф. Гаєк ; упоряд. О. Проценко, В. Лісовий. – 2009. –
С. 762–774.
15. Ложкін Г. В. Економічна психологія : навч. посіб. / Г. В. Ложкін, В. Л. Комаровська – К. : ДП “Вид. дім “Персонал”, 2014. – 412 с.
16. Мазур І. І. Детінізація економіки України: теорія та практика : монографія / І. І. Мазур. – К. : ВПЦ “Київський університет”, 2006. – 239 с.
17. Mazur I. Entrepreneurial culture as a background for the SMEs development / I. Mazur, V. Gura // Development of small and medium enterprises: the EU and East-partnership countries experience: monograph / еd. Igor Britchenko and Yevheniia Polishchuk. – Tarnobrzeg : Wyd-wo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego, 2018. – Р. 103–116
18. Смит А. Теория нравственных чувств / А. Смит. – М. : Республика. – 1997. – 351 с.
19. Gawel Joseph E. Herzberg’s Theory of Motivation and Maslow’s Hierarchy of Needs [Electronic resource] / Joseph E. Gawel // Practical
Assessment, Research & Evaluation. – 1997. № 5. – Mode of access: https://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1066&context=pare (дата звернення 8.05.2020)
20. Худякова Н. Ю. Психологічні особливості мотивації підприємницької діяльності : дис… канд. наук : 19.00.10 / Н. Ю. Худякова. – К., 2008. – 235 с.
21. Боулз С. Моральная экономика. Почему хорошие стимулы не заменят хороших граждан / С. Боулз ; пер. с англ. Д. Шестакова. – М. : Изд-во Института Гайдара, 2017. – 336 с.
22. Керол Д. Налаштовуйся на зміни / Д. Керол // Нова психологія успіху / пер. з англ. Юлія Кузьменко. – К. – 2017. – 410 с.
23. Стадник В. В. Системне забезпечення мотивації інноваційного розвитку підприємницьких структур : монографія / В. В. Стадник. – Хмельницький: ХНУ, 2009. – 271 с.
24. Шумпетер Й. А. Теорія економічного розвитку. Дослідження прибутків, капіталу, кредиту, відсотка та економічного циклу
/ Й. А. Шумпетер. – К. : Вид. дім “Києво-Могилянська академія. – 2011. – 242 c.
25. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб. : Изд. дом “Питер”, 2013. – 512 с.
26. Дадаханова Р. Р. Мотивация предпринимательской деятельности / Р. Р. Дадаханова // Молодой ученый. – 2013. – № 5. – С. 361–362.
27. Паламарчук О. Н. Исследование мотивированности молодежи к предпринимательской деятельности / О. Н. Паламарчук //Альманах современной науки и образования. – 2013. – №. 11. – С. 122–126.
28. Нордстрем К. Urban Express: 15 правил нового мира, в котором главные роли у городов и женщин / К. Нордстрем, П. Шлингман. – М. : Альпина Паблишер. – 2019. – 272 c.
29. Кузнецова Т. В. Мотивационная направленность женского предпринимательства в России / Т. В. Кузнецова // Психолог. –
2018. – № 2. – С. 48–54. DOI: 10.25136/2409-8701.2018.2.26165 URL: https://nbpublish.com/library_read_article.php?id=26165
30. Sewell Carl. Creating Customers for Life [Electronic resource] / Carl Sewell. – Mode of access: https://www.centerforperformance
improvement.com/blog/2017/9/17/carl-sewell-creating-customers-for-life.
31. Lee Yohn Denise. 6 Ways to build a Customer-Centric Culture [Electronic resource] / Yohn Denise Lee. – Mode of access: https://hbr.org/2018/10/6-ways-to-build-a-customer-centric-culture?autocomplete=true

Завантажити

  • pdf 212-18-26
    File size: 528 kB Downloads: 1887